اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی از شنبه در تهران؛ ۱۸۳ نفر دیگر جان‌ باختند

AP Photo/Ebrahim Noroozi
AP Photo/Ebrahim Noroozi
Copyright 
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

همزمان با ادامه شیوع ویروس کرونا، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ایران از اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی از روز شنبه در تهران خبر داد.

آگهی

همزمان با ادامه شیوع ویروس کرونا، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ایران از اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی از روز شنبه در تهران خبر داد.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز جمعه اعلام کرد که با فوت ۱۸۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۷۹۱ نفر رسید.

خانم لاری همچنین گفت که در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر روز جمعه (۲۷ تیر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۸۵۲ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در ایران به ۲۶۹ هزار و ۴۴۰ رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران تصریح کرد که ۳۵۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

آغاز محدودیت‌های مقابله با کرونا در تهران

در همین حال، رسانه‌های ایران به نقل از محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ایران، از ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم‌ و همایش در شهر تهران‌ خبر دادند. آقای فرهادی تاکید کرده که برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، مدارس شبانه‌روزی، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها به ویژه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی، مراکز تفریحی آبی و استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی سالنی از روز شنبه در پایتخت ایران تعطیل خواهند بود.

او همچنین با تأکید براین نکته که ادارات دولتی باید با دو سوم کارکنان خود فعالیت کنند، گفت که افراد شاغلی که در گروه‌‌های حساس قرار دارند، باید دورکار می‌شوند.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در خصوص بازی‌های پر برخورد ورزشی به‌گونه‌ای که دو طرف با یکدیگر برخورد دارند، گفت که فعالیت این باشگاه‌های ورزشی برای مدت یک هفته لغو و مسابقات آنها برگزار نخواهد شد.

براساس گفته این مقام وزارت بهداشت ایران، فعالیت استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی نیز ممنوع بوده و در ورزش‌های تیمی نیز تنها لیگ برتر به واسطه حساسیت خاص خود که مجبور به برگزاری مسابقات هستند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این قاعده جدا می‌شوند.

آقای فرهادی در ادامه در خصوص انجام ورزش‌هایی مثل دو و ورزش همگانی در پارک‌ها گفت که با گروه‌‌های ۵۰ نفره و با حفظ فاصله اجتماعی انجام این ورزش‌ها ممنوع نیست و مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ایران در خصوص نحوه نظارت بر مراکز به مصوبه ستاد ملی کرونا اشاره کرد که بر اساس آن تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های درگیر موظف به نظارت در حوزه‌های خود هستند. او در ادامه تأکید کرد که نظارت عالی با وزارت بهداشت است.

آقای فرهادی همچنین گفت که دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز باید گزارش‌های خود از مناطق تحت پوشش خود را به ستاد ملی کرونا گزارش دهند.

طرح ترافیک لغو نمی‌شود

در همین حال، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران، درخصوص لغو طرح طرح ترافیک گفته که لغو یا اجرای آن تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است و در بحث‌‌های انجام شده، لغو آن مصوب نشده است و در نتیجه قابل اعمال نیست. بر اساس گفته او در مورد حمل و نقل عمومی نیز تصمیم جدیدی گرفته نشده است و استفاده از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی اجباری است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صدور حکم دو سال زندان برای زن بریتانیایی که دیرتر از زمان مجاز سقط جنین کرده بود

آیا پوشش اجباری ماسک در دوره کرونا کارآمد بود؟ مطالعات جدید پزشکی پاسخ می‌دهند

انتشار دیرهنگام گزارش «منشاء شیوع کرونا»؛ سازمان جهانی بهداشت: کلید فهم همچنان در دست چین است