رکورد تازه از ابتلا به کرونا در آمریکا؛ ترامپ با چهره ماسک‌زده ظاهر شد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

عدم استفاده از ماسک برای گروهی از شهروندان آمریکایی که اغلب مخالف اجرای قرنطینه و دیگر محدودیت‌ها نیز بودند نوعی تاکید بر آزادی‌های فردی در مقابل مقامات ایالتی و فدرال و همچنین نماد مقاومت در برابر سلب این آزادی‌ها محسوب می‌شود.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه برای اولین بار از زمان شیوع ویروس جدید کرونا با چهره ای ماسک زده در انظار عمومی ظاهر شد.

استفاده از ماسک در ایالات متحده طی ماه های اخیر به دلیل پرهیز رئیس جمهوری این کشور از ماسک زدن به موضوعی سیاسی تبدیل شده بود. دونالد ترامپ در حالی برای اولین بار با ماسک در انظار عمومی حضور یافت که رکورد مبتلایان روزانه به بیماری «کووید ۱۹» در آمریکا روز شنبه بار دیگر شکسته شد.

داده های روز شنبه دانشگاه جان هاپکینز در ایالات متحده نشان می دهد که ۶۶ هزار و ۵۲۸ بیمار مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت در این کشور شناسایی شده اند.

اولین حضور رئیس جمهوری آمریکا با ماسک در انظار عمومی روز شنبه در جریان بازدید او از یک بیمارستان نظامی در نزدیکی واشنگتن روی داد. او پیش از عیادت از گروهی از نظامیان مجروح آمریکایی که در این بیمارستان بستری هستند در مورد استفاده از ماسک گفت: «احتمالا [آنجا] ماسک خواهم داشت. وقتی با سربازانی حرف می زنید که تازه از اتاق عمل جراحی خارج شده اند به نظرم استفاده از ماسک خیلی هم خوب است. من هیچ وقت با استفاده از ماسک مخالف نبودم اما بر این باورم که [این موضوع] به زمان و مکان بستگی دارد.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

AP Photo
چهره ماسک‌زده دونالد ترامپAP Photo

جو بایدن، رقیب دموکرات دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو طی ماه های گذشته همواره با ماسک در انظار عمومی ظاهر شده بود.

عدم استفاده از ماسک برای گروهی از شهروندان آمریکایی که اغلب مخالف اجرای قرنطینه و دیگر محدودیت ها نیز بودند نوعی تاکید بر آزادی های فردی در مقابل مقامات ایالتی و فدرال و همچنین نماد مقاومت در برابر سلب این آزادی ها محسوب می شود. دونالد ترامپ پیش از این استفاده جو بایدن از ماسک را به باد تمسخر گرفته بود.

رئیس جمهوری آمریکا روز ۲۰ ژوئن (۳۱ خرداد) در جریان گردهمایی انتخاباتی خود در شهر تالسا در ایالت اوکلاهوما از ماسک استفاده نکرده بود. در مقابل جو بایدن اعلام کرده است که به علت همه گیری ویروس جدید کرونا تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر (آبان) در هیچ گردهمایی انتخاباتی شرکت نخواهد کرد.

فشارها بر دونالد ترامپ برای ترویج استفاده از ماسک، طی روزهای گذشته همزمان با افزایش شمار مبتلایان به بیماری «کووید ۱۹» بیشتر شده بود. تاکنون ابتلای بیش از سه میلیون و ۲۴۲ هزار نفر به این بیماری در آمریکا تائید شده است.

ایالت های جنوبی و غربی ایالات متحده طی هفته های گذشته به کانون اصلی شیوع نوع جدید ویروس کرونا تبدیل شده اند. تاکنون بیش از ۱۳۴ هزار نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» جان خود را از دست داده اند.

شمار مبتلایان جدید به این بیماری در ایالات متحده طی پنج روز گذشته هر روز بیش از ۶۰ هزار نفر بود. برخی از مقامات بهداشتی آمریکا طی روزهای اخیر گفته بودند که همه گیری ویروس کرونا در این کشور از کنترل خارج شده است.

نتیجه یک نظرسنجی که روز جمعه منتشر شد نشان می دهد که دو سوم آمریکایی ها از عملکرد دونالد ترامپ در زمینه مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا ناراضی هستند. نظرسنجی ها همچنین از پیشتازی ۹ درصدی جو بایدن، رقیب رئیس جمهوری کنونی آمریکا حکایت دارند.

انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده قرار است روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ گردهمایی‌های انتخاباتی‌اش را تلفنی برگزار می‌کند

کرونا در آمریکا؛ یونایتد ایرلاین برای ۳۶ هزار کارمند خود نامه ترک خدمت می‌فرستد

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها