تمرین رقص با کفش‌های سوراخ؛ جوان نیجریه‌ای در یک منطقه فقیر نشین باله تدریس می‌کند

تمرین رقص با کفش‌های سوراخ؛ جوان نیجریه‌ای در یک منطقه فقیر نشین باله تدریس می‌کند
Copyright BENSON IBEABUCHI/AFP or licensors
Copyright BENSON IBEABUCHI/AFP or licensors
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک جوان اهل نیجریه که خودش رقص باله را آموخته حالا در آکادمی کوچکی که در یکی از مناطق فقیرنشین نیجریه به راه انداخته به کودکان رقص باله می‌آموزد، رقصی که به باور او ابتدا کمی لوکس و گران می‌آمد.

آگهی

دانیل آژالا، رقصنده خودآموز اهل نیجریه هر هفته در استودیوی کوچکی که به راه انداخته به ده‌ها کودک ساکن در منطقه فقیر نشینی در شهر لاگوس باله می‌آموزد.

دانیل این مدرسه رقص کوچک را با بودجه شخصی خود راه‌اندازی کرده است. هم اکنون ۱۲ دانش‌آموز ۶ تا ۱۵ ساله در این مدرسه رقص مشغول آموختن باله هستند.

«ابتدا می‌گفتند باله که رقص مسیحی نیست»

او می‌گوید: «سال‌هاست که درباره باله می‌خوانم و می‌آموزم. به نظرم باله رقصی مخصوص آدم‌های پولدار و طبقه بالای جامعه است. تصمیم گرفتم این رقص زیبا را اینجا با بچه‌هایی که در مناطق فقیرنشین شهر زندگی می‌کنند، تمرین کنیم. وقتی رقص را شروع کردیم برخی افراد اینجا که کمی هم مذهبی بودند گفتند اینها دارند چه کار می‌کنند؟ می‌گفتند اینکه رقص مسیحی نیست. اما من برایشان توضیح دادم که رقص باله هنری مبتنی بر هماهنگی و زیبایی است و رقص بدی نیست.»

تمرین رقص باله با کفش‌های سوراخ

خانواده بچه‌هایی که حالا ساعاتی از روز در این مدرسه باله می‌آموزند از پیشرفت بچه‌ها خرسندند. بچه‌هایی بزرگتر نیز آرزو دارند بتوانند در بزرگسالی رقص باله را به دیگر بچه‌های این منطقه بیاموزند.

دوربین خبرنگار روی کفش های باله این کودکان مکث می‌کند، کفش‌های مندرس و سوراخ و پسرکی که در مقابل مغازه‌ خواروبارفروشی مادرش مشغول تمرین رقص باله است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وقتی کرونا هم رقصندگان هارلم را متوقف نکرد

توصیه آکادمی باله وین به بالرین‌ها: سیگار بکشید تا لاغر بمانید

رقص باله در پشت چراغ قرمز خیابان‌های مکزیکوسیتی