کرونا در ایران؛ آمار روزانه قربانیان برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت

پرستارها در یکی از بیمارستان‌های تهران
پرستارها در یکی از بیمارستان‌های تهران Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنا به اعلام سخنگوی وزارت بهداشت ایران استان‌های خوزستان، کردستان، هرمزگان، بوشهر و بعضی از مناطق استان‌های فارس، لرستان، کرمانشاه و گلستان از نظر میزان شیوع بیماری «کووید ۱۹» در وضعیت «هشدار» به سر می‌برند.

آگهی

ایالات متحده و کشورهای آمریکای جنوبی در حالی با افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا روبرو هستند که صندوق بین المللی پول قرار است روز چهارشنبه پیش بینی خود از وضعیت اقتصاد جهان طی ماههای آینده را اعلام کند.

محدودیت های وضع شده برای جلوگیری از شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» اقتصاد بسیاری از کشورها را با بحران مواجه کرده است. شمار قربانیان همه گیری این بیماری در سطح جهان به بیش از ۴۷۷ هزار نفر رسیده است. بررسی ها نشان می دهد که تعداد جان باختگان طی کمتر از دو ماه دو برابر شده است.

از سوی دیگر بیش از ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مبتلایان به ویروس جدید کرونا تاکنون در سطح جهان شناسایی شده اند.

مقامات ستاد مبارزه با همه گیری ویروس کرونا در ایالات متحده روند شیوه ویروس در این کشور را «نگران کننده» توصیف کرده اند. تاکنون بیش از ۱۲۱ هزار نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» جان خود را از دست داده اند.

شمار جان باختگان در کشورهای حوزه دریای کارائیب و آمریکای جنوبی نیز از ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفته است. تنها در برزیل بیش از ۵۲ هزار نفر جان باخته اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

کرونا در ایران؛ ۱۳۳ بیمار دیگر جان باختند

آمار روزانه وزارت بهداشت ایران از میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا نشان می دهد که شمار جان باختگان روزانه این ویروس برای چهارمین روز متوالی افزایش یافته است.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه اعلام کرد که طی شبانه روز گذشته ۱۳۳ بیمار مبتلا به «کووید ۱۹» جان خود را از دست داده اند. به گفته وی دو هزار و ۵۳۱ نفر دیگر از مبتلایان به ویروس جدید کرونا نیز در این مدت شناسایی شدند.

به این ترتیب تعداد افرادی که نتیجه تست کرونای آنها در ایران مثبت اعلام شده است به ۲۱۲ هزار و ۵۰۱ نفر رسید. از این تعداد ۹ هزار و ۹۹۶ نفر جان خود را از دست داده اند.

بنا به اعلام سخنگوی وزارت بهداشت ایران استان های خوزستان، کردستان، هرمزگان، بوشهر و بعضی از مناطق استان های فارس، لرستان، کرمانشاه و گلستان از نظر میزان شیوع بیماری «کووید ۱۹» در وضعیت «هشدار» به سر می برند.

AP Photo
اندازه‌گیری دمای بدن شهروندان در کابلAP Photo

شیوع کرونا جان ۲۱ نفر دیگر را در افغانستان گرفت

وزارت صحت عامه افغانستان روز چهارشنبه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب براساس آمار رسمی شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در افغانستان به ۶۳۹ نفر رسید.

بنا به اعلام وزارت صحت عامه افغانستان طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۴ نفر دیگر از مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده اند. با احتساب این رقم شمار مبتلایان به «کووید ۱۹» در افغانستان به ۲۹ هزار و ۷۱۵ نفر رسید.

طبق اعلام وزارت صحت عامه افغانستان بیشترین موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا در کابل، هرات، بلخ، ننگرهار، قندهار و پکتیا به ثبت رسیده است. مرگ ۱۱ نفر از ۲۱ بیماری که طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند نیز در هرات ثبت شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران؛ پویش «من ماسک می‌زنم» آغاز بکار کرد

نتیجه یک پژوهش علمی: واکسن کووید تأثیری کوتاه مدت بر عادت ماهیانه زنان دارد

انسان‌ها چگونه بدون واکسن زنده‌ ماندند؟