«عکس با گربه در اپلیکیشن دوستیابی جذابیت مردان را در نظر زنان کم می‌کند»

نتایج تحقیق جدید
نتایج تحقیق جدید Copyright Public Domain
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آنان اضافه کرده اند در این فرهنگ زنان عموما مردانی را با «ژن خوب» قلمداد می کنند که رفتار مردانه تری از خود نشان دهند. این آزمایش به وضوح نشان می دهد که حضور یک گربه باعث ضربه به شانس مردان علاقه مند به ایجاد رابطه شده است.

آگهی

نتایج یک تحقیق که در دانشگاه کلرادو آمریکا انجام شده است نشان می‌دهد زنان به هنگام دوست‌یابی و انتخاب شریک جدید به مردانی که در عکس پروفایل خود با یک گربه ظاهر شده اند رغبت کمتری نشان می‌دهند.

در این پژوهش که در آن ۷۰۸ زن ۱۸ تا ۲۴ ساله شرکت داشتند، با نشان دادن عکسی از یک مرد با گربه و سپس عکسی دیگر از همان مرد بدون گربه پرسیده شده بود آیا مایل به انتخاب فرد داخل تصویر برای یک رابطه عاطفی کوتاه مدت یا بلند مدت هستند یا نه؟

در مورد عکس مردان بدون گربه، ۳۸ درصد زنان گفته اند احتمال دارد که با او وارد رابطه شوند، ۳۷ درصد نیز گفته اند که رابطه‌ای جدی با او را محتمل می دانند.

این در حالی است که در مورد عکس مرد با گربه‌ای در دست، هر دوی احتمالات به ۳۳ درصد سقوط کرده و درصد زنانی نیز که هرگز نمی خواهند با چنین شخصی وارد رابطه شوند از ۹ درصد به ۱۴ درصد رسیده است.

بنابه گفته محققان، زنان مردانی را که گربه در دست داشتند با صفاتی چون «کمتر مردانه، بیشتر عصبی، دلپذیر، باز و کمتر قابل اعتنا برای انتخاب به عنوان شریک» ارزیابی کرده اند.

نویسندگان این مقاله پژوهشی قید کرده اند که ممکن است عدم علاقه به وارد شدن در رابطه با مردان گربه دوست، متاثر از این فرهنگ غالب آمریکایی باشد که چنین مردهایی «دارای مردانگی کمتر» دانسته می شوند.

آنان اضافه کرده اند در این فرهنگ زنان عموما مردانی را با «ژن خوب» قلمداد می کنند که رفتار مردانه تری از خود نشان دهند. این آزمایش به وضوح نشان می دهد که حضور یک گربه باعث ضربه به شانس مردان علاقه مند به ایجاد رابطه شده است.

این نتیجه بر خلاف فرضیه اول محققان بوده است که گمان می کردند عکس مردان با گربه آنان را به فردی جذاب تر تبدیل می کند، نسبت به زمانی که یک عکس تکی از خود را به عنوان عکس پروفایل انتخاب کرده اند.

پیشتر نتایج یک تحقیق دیگر درباره اپلیکیشن‌های دوستیابی نشان داده بود عکس مردان به همراه یک سگ در پروفایل جاذبه بیشتری برای زنان دارد.

حدود چهل درصد از زنان شرکت کننده در آن پژوهش گفته بودند دلیل شان برای چنین انتخابی این است که «بیشتر می خواهند سگ را از نزدیک ببینند، تا صاحبش را».

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخاب سکسی‌ترین مرد طاس زنده در سال ۲۰۲۳ جنجال‌ساز شد

گربه گم‌شده ۱۰۰۰ کیلومتر از فرانسه تا آلمان را برای پیدا کردن صاحبش طی کرد

ورود فیس‌بوک به بازار قرارهای عاشقانه