دستور قاضی فدرال در برزیل: بولسونارو در خارج از منزل باید ماسک بزند

Brazil's President Jair Bolsonaro adjusts his face mask as he speaks to supporters while departing his official residence, Alvorada palace, in Brasilia, Brazil, Thursday, May
Brazil's President Jair Bolsonaro adjusts his face mask as he speaks to supporters while departing his official residence, Alvorada palace, in Brasilia, Brazil, Thursday, May Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رناتو کوئلو، قاضی‌ که دستور ماسک زدن بولسونارو را صادر کرده است، می گوید ه وی مصون از قانون فدرال نیست و در صورت ادامه نقض مقررات با جریمه روزانه ۳۱۰ پوندی روبرو خواهد شد.

آگهی

یک قاضی فدرال در برزیل روز سه‌شنبه به ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری این کشور دستور داد تا هر زمان از منزل خارج می شود، ماسک بزند و «رفتار نامحترمانه‌اش» را اصلاح کند.

رناتو کوئلو، قاضی‌ که دستور ماسک زدن بولسونارو را صادر کرده است، می گوید که وی مصون از قانون فدرال نیست و در صورت ادامه نقض مقررات با جریمه روزانه ۳۱۰ پوندی روبرو خواهد شد. بر اساس قوانین فدرال، استفاده از ماسک از اواخر ماه آوریل در برزیل اجباری است.

این قاضی همچنین افزوده است که رفتار آقای بولسونارو که برخی مواقع بدون ماسک در ملاء عام حاضر می شود دیگران را در معرض ابتلا به بیماری قرار می دهد. او گفته است که حتی اگر در جامعه پزشکی در مورد چگونگی انتشار بیماری کووید-۱۹ هم اتفاق نظر وجود نداشته باشد، حضور بدون ماسک او در ملا عام بی احترامی به قانون است.

رئیس جمهوری راستگرای برزیل پس از شیوع ویروس کرونا بارها بدون ماسک در تجمع‌های عمومی ظاهر شده است. 

برزیل با بیش از یک میلیون و صد هزار مبتلا بعد از ایالات متحده آمریکا بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در جهان را دارد و تا کنون بیش از ۵۱ هزار نفر در این کشور جانشان را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برزیل؛ اعتراض ده‌ها هزار نفر به عملکرد بولسونارو در قبال همه‌گیری کرونا

رئیس جمهوری برزیل به دلیل حرف‌های مردسالارانه به یک خبرنگار زن محکوم شد

توصیه شرکت حمل‌ونقل برلین به مسافران: اُدکلن نزنید تا همه درست ماسک بزنند