ترامپ: اگر ایالت‌ها ناآرامی‌ها را کنترل نکنند ارتش را گسیل می‌کنم

دونالد ترامپ قول داد که نیروهای ارتش را برای فرونشاندن ناآرامی‌ها اعزام کند
دونالد ترامپ قول داد که نیروهای ارتش را برای فرونشاندن ناآرامی‌ها اعزام کند Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد ارتش را برای فرونشاندن ناآرامی‌های فزاینده در واکنش به مرگ یک مرد سیاه پوست در بازداشتِ پلیس، اعزام خواهد کرد.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد ارتش را برای فرونشاندن ناآرامی‌های فزاینده در واکنش به مرگ یک مرد سیاه پوست بدست پلیس و به‌هنگام بازداشت، گسیل خواهد کرد.

آقای ترامپ تاکید کرد که اگر مسئولان شهری و ایالتی نتوانند اعتراض‌ها را مهار کنند و از شهروندان دفاع کنند، ارتش را مستقر می‌کند و به سرعت مشکل را برطرف می‌کند.

اعتراض‌ها به خشونت پلیس آمریکا پس از انتشار تصاویری از لحظات مرگ جورج فلوید، ‌مرد سیاهپوست ۴۶ ساله هنگام بازداشت از سوی پلیس در مینیاپولیس آغاز شد. در تصاویر منتشر شده از لحظات مرگ وی در تاریخ ۲۵ مه (۵ خرداد)، یک مامور پلیس در حالی که زانوی خود را بر روی گردن جورج فلوید می فشارد، مشاهده می‌شود. وی بارها به این مامور پلیس گفته بود که نمی‌تواند نفس بکشد اما با بی‌توجهی مامورر پلیس به مرگ او انجامید. مرگ جورج فلوید خشم سراسری را در ایالات متحده برانگیخته است.

درک شاوین مامور پلیسی که در ویدئوهای منتشر شده مشاهده می‌شد به دلیل «قتل غیرعمد» تحت تعقیب قضایی قرار گرفت و بازداشت شد. وی پیش از این به همراه سه مامور دیگر که در بازداشت جورج فلوید نقش داشتند اخراج شده بود.

با ورود ناآرامی‌ها به هفتمین روز خود، شهرهای بزرگ همچنان قوانین منع تردد را ادامه می‌دهند به‌طوریکه واشنگتن دی‌سی برای دو شب دیگر قوانین منع آمد و شد را تمدید کرد.

با این حال روز گذشته دونالد ترامپ در کاخ سفید گفت: «همه آمریکایی‌ها به درستی از مرگ وحشیانه جورج فلوید ناخوش شدند و عصیان کردند.» وی در عین حال صحنه غارت‌ شهرها و خشونت‌ها در پایتخت در روز یکشنبه گذشته را یک «ننگ کامل» توصیف کرد.

من برای جلوگیری از اغتشاش، غارت، خرابکاری، حمله و تخریب شرورانه اموال عمومی هزاران هزار سرباز مسلح، کادر نظامی و ماموران اجرای قانون را اعزام می‌کنم.
دونالد ترامپ
رئیس جمهوری آمریکا

وی گفت: «من برای جلوگیری از اغتشاش، غارت، خرابکاری، حمله و تخریب شرورانه اموال عمومی هزاران هزار سرباز مسلح، کادر نظامی و مامور اجرای قانون را اعزام می‌کنم.»

وی از مسئولان شهری و ایالتی خواست تا گارد ملی و نیروهای ذخیره نظامی که می‌توانند برای مداخله در شرایط اضطراری داخلی به خدمت گرفته شوند، مستقر شوند. وی افزود: «برای تسلط در خیابان‌ها به اندازه کافی نیرو داریم.»

تاکنون حدود ۱۶ هزار نیرو برای مقابله با ناآرامی‌ها در شهرها مختلف ایالات متحده آمریکا مستقر شده‌اند.

آقای ترامپ افزود: «اگر شهر یا ایالتی از انجام اقدامات لازم امتناع کند، من ارتش ایالات متحده را مستقر می‌کنم و به سرعت مشکل را برای آنها حل خواهم کرد.» وی هشدار داد سازمان‌دهندگان اقدامات «وحشت آور با مجازات‌های شدید کیفری» روبرو می‌شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: برای مقابله با جرم و جنایت نیروی امنیتی بیشتری به شیکاگو می‌فرستم

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟