ترامپ پس از «نه شنیدن» از مرکل، نشست گروه ۷ را به تعویق انداخت

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس‌جمهوری آمریکا تا پیش از اعلام مخالفت آنگلا مرکل در نظر داشت تا نشست سران گروه هفت را در زمان تعیین شده در کاخ سفید برگزار کند.

آگهی

دونالد ترامپ، رئيس جمهوری آمریکا روز شنبه اعلام کرد که ضمن به تعویق انداختن نشست گروه هفت در نظر دارد سران کشورهای دیگری را نیز به این اجلاس دعوت کند.

رئیس جمهوری ایالات متحده در حالی تصمیم به تعویق نشست سران گروه هفت گرفت که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دعوت او برای شرکت در این اجلاس در اواسط ماه ژوئن (اواخر خرداد) را به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا رد کرد. دونالد ترامپ روز شنبه گفت: «احساسم این است که گروه هفت نماینده آنچه واقعا در جهان می گذرد نیست. این گروهی منسوخ شده از کشورها است.»

وی همچنین از تمایل خود برای دعوت از رهبران روسیه، کره جنوبی، استرالیا و هند به نشست سران گروه هفت سخن گفت. به گفته رئیس جمهوری آمریکا این نشست می تواند ماه سپتامبر (شهریور/مهر) قبل یا بعد از نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

AP Photo
نشست سال گذشته گروه هفت در فرانسهAP Photo

ریاست دوره ای گروه هفت امسال برعهده آمریکا است و احتمالا رهبران این گروه با توجه به شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» در اواخر ماه ژوئن (اوایل تیر) به وسیله تماس ویدئویی با یکدیگر گفتگو خواهند کرد.

رئیس جمهوری آمریکا تا پیش از اعلام مخالفت آنگلا مرکل در نظر داشت تا نشست سران گروه هفت را در زمان تعیین شده در کاخ سفید برگزار کند. دونالد ترامپ گفته بود که نشست حضوری سران گروه هفت در واشنگتن می تواند برای جهان نشانه ای از بازگشت شرایط به حالت عادی پس از شیوع ویروس جدید کرونا باشد.

صدراعظم آلمان در حالی با برگزاری حضوری نشست سران گروه هفت مخالفت کرد که رهبران دیگر کشورهای عضو به جز بریتانیا نیز واکنشی محتاطانه به برگزاری حضوری این نشست نشان داده بودند. مدیر ارتباطات راهبردی کاخ سفید گفته است که دونالد ترامپ با دعوت از متحدان سنتی آمریکا و همچنین کشورهایی که تحت تاثیر شیوع بیماری «کووید ۱۹» قرار گرفتند در نظر دارد تا در نشست گروه هفت موضوع «آینده چین» را مطرح کند.

رئیس جمهوری آمریکا پیش از این نیز از تمایل خود برای بازگشت روسیه به گروه هفت سخن گفته بود. این در حالی است که دیگر اعضای گروه هفت از جمله جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا با این طرح تا زمان عدم تغییر رویکرد مسکو مخالفت کرده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مایک پمپئو احتمال دعوت از پوتین برای حضور در اجلاس گروه هفت را رد نکرد

برلین: تایید رسمی واشنگتن برای خروج نظامیان آمریکایی را دریافت نکرده‌ایم

ترامپ: از افغانستان خارج می‌شویم اما معلوم نیست چه زمانی