ترامپ: از افغانستان خارج می‌شویم اما معلوم نیست چه زمانی

AP photo
AP photo Copyright Evan Vucci/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«فکر می‌کنم حضور ما در افغانستان کافی است و همه می‌دانند که ما می‌خواهیم سربازان خود را به خانه بازگردانیم. این فقط در مورد افغانستان نیست و در مورد کشورهای دیگر هم چنین است و می‌خواهیم سربازان خود را به خانه بازگردانیم. اگر هم مجبور شویم به عقب بر می‌گردیم و به عنوان جنگجو به میدان باز خواهیم گشت.»

آگهی

دونالد ترامپ، رئيس جمهوری آمریکا ضمن تاکید بر حتمی بودن خروج نیروهای کشورش از افغانستان اعلام کرد هنوز تاریخ مشخصی برای این منظور در نظر گرفته نشده است.

آقای ترامپ روز چهارشنبه در نشست خبری خود با اعلام اینکه این کشور کمتر از ۸ هزار سرباز در افغانستان دارد افزود: «ما در افغانستان با طالبان و همچنین دولت این کشور سر و کار داریم که با یکدیگر درگیری دارند. ضمن اینکه خود رئيس جمهوری هم رقابت‌های داخلی و جناحی با افراد دیگر دارد. بنابراین کار پیچیده‌تر می‌شود.»

رئیس جمهوری ایالات متحده همچنین در ادامه با اشاره به اینکه نیروهای آمریکایی ۱۹ سال است در افغانستان حضور دارند ادامه داد: «فکر می‌کنم حضور ما در افغانستان کافی است و همه می‌دانند که ما می‌خواهیم سربازان خود را به خانه بازگردانیم. این فقط در مورد افغانستان نیست و در مورد کشورهای دیگر هم چنین است و می‌خواهیم سربازان خود را به خانه بازگردانیم. اگر هم مجبور شویم به عقب بر می‌گردیم و به عنوان جنگجو به میدان باز خواهیم گشت.»

آقای ترامپ در ادامه و پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا می‌خواهد تا روز جشن شکرگزاری نیروها را از افغانستان خارج کند، گفت که امیدوار است «هر زمان که معقول باشد» این نظامیان را به آمریکا بازگرداند.

او همچنین در ادامه با اشاره به اینکه بازه زمانی مشخصی برای این کار در نظر ندارد افزود: «من هدفی برای اینکه در روز شکرگزاری نیروهای آمریکایی را از افغانستان به آمریکا بازگردانم ندارم اما در یک بازه زمانی معقول این کار را خواهیم کرد.»

بعد از توافق ایالات متحده آمریکا با گروه طالبان، قرار شد نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج شوند و امنیت این کشور به نیروهای دولتی واگذار شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ پس از «نه شنیدن» از مرکل، نشست گروه ۷ را به تعویق انداخت

واشنگتن خواستار ادامۀ گفتگوهای صلح افغانستان با وجود حملات اخیر شد

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم