دبی در خطر بحران بدهی‌ها؛ پروژه‌های رویایی آل مکتوم بی‌پول شدند

Dubai, United Arab Emirates
Dubai, United Arab Emirates Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بانک سرمایه‌گذاری آمریکا نسبت به وقوع بحران بدهی شرکت‌های تحت پوشش امیرنشین دُبی به دلیل رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا در امارات عربی متحده هشدار داد.

آگهی

بانک سرمایه‌گذاری آمریکا نسبت به وقوع بحران بدهی شرکت‌های تحت پوشش امیرنشین دُبی به دلیل رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا در امارات عربی متحده هشدار داد. 

فارغ از بدهی‌های حاکمیت و بانک‌های دبی، شرکت‌هایی که با حمایت مستقیم شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، شکل گرفته‌اند، پیشتر ۶.۸ میلیارد دلار وام گرفته بودند که سررسید آن سال آینده میلادی است و همچنین این شرکت‌ها ۳.۱ اوراق قرضه منتشر کرده بودند که سررسید آن نیز سال ۲۰۲۲ فرا خواهد رسید. 

این هلدینگ سرمایه‌گذاری که با عنوان شرکت دبی شناخته می‌شود، بیش از ۱۰ شرکت از جمله پروژه نخل، هواپیمایی امارات، منطقه آزاد جبل‌علی را در زیر مجموعه خود دارد. 

رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا مهمترین مرکز تجاری خاورمیانه با چالش کاهش قدرت اعتبار مالی مواجه کرده و یک دهه پس از بی‌نیازی دبی به حمایت مالی ابوظبی، بانک سرمایه‌گذاری آمریکا برآورد کرده که عبور از بحران فعلی اقتصادی به جز حمایت بانک مرکزی امارات از امیرنشین دبی ممکن نخواهد بود. 

پیش‌بینی می‌شود تولیدناخالص داخلی دبی در سال جاری میلادی ۵.۵ درصد کاهش پیدا کند و بدهی‌های حاکمیت دبی در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ به ۶۵.۵ درصد تولیدناخالص داخلی آن برسد. این در حالی است که این نسبت در جریان بحران مالی سال ۲۰۱۱ به ۴۷ درصد رسیده بود. اوراق قرضه و وام ۸۵ درصد بدهی‌های امیرنشین دبی را به خود اختصاص داده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تقلای غول چینی برای فرار از بحران مالی؛ بازار سهام آرام گرفت ولی رمزارزها ارزان‌تر شدند

عربستان یارانه ۲۶۷ دلاری کارکنان دولت را قطع می‌کند

شهروندان اماراتی مشکوک به کرونا دو هفته در یک هتل لوکس قرنطینه می‌شوند