صحن حرم‌ها و اماکن مذهبی ایران پس از ۷۰ روز به روی عموم باز شد

حرم حضرت معصومه در قم
حرم حضرت معصومه در قم Copyright خبرگزاری مهر
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

درحالی که همچنان شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در ایران بالا گزارش می‌شود اما مکان‌های مذهبی در سراسر ایران درهای خود را به روی عموم مردم باز کردند.

آگهی

درحالی که همچنان شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در ایران بالا گزارش می‌شود اما مکان‌های مذهبی در سراسر ایران درهای خود را به روی عموم مردم باز کردند.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران در گزارش روزانه خود در تاریخ ۵ خرداد تصریح کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۲۳ فرد مبتلا به ویروس جدید کرونا شناسایی شده‌اند. آمار موارد فوتی در این مدت نیز به ۳۴ نفر گزارش شده است.

با این حال، صحن‌های‌ حرم امام هشتم شیعیان در شهر مشهد، شب گذشته پس از ۷۰ روز با برپایی مراسمی باز شدند. از صبح امروز نیز مردم امکان حضور در این مکان را پیدا کردند.

ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید شیعیان ایران شب گذشته در پیامی ویدئویی از مردم خواست «با لحاظ کردن تمام احتیاط‌ها زیارت» کنند.

۲۵ اسفند سال گذشته با تصمیم ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا درهای اماکن مذهبی در سراسر ایران بسته شد. این ستاد با این حال ۲۷ اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد که صحن‌های روباز حرم امام رضا از پنجم خرداد باز می‌شود. البته این بازگشایی‌ها شامل سایر مکان‌های مذهبی دیگر در ایران نیز می‌شد.

به‌طوری که درهای حرم عبدالعظیم حسنی در شهر ری و حرم حضرت معصومه در قم نیز صبح امروز در مراسم‌های متفاوتی بازگشایی شدند.

طبق نوشته خبرگزاری ایرنا، ساعات حضور در مکان‌های مذهبی یک ساعت بعد از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب تعیین شده است.

طبق این گزارش داشتن ماسک و دستکش نیز ضروری اعلام شده است.

خبرگزاری مهر
حرم عبدالعظیم حسنی در شهر ریخبرگزاری مهر

بر اساس گزارش رسانه‌های ایران در شرایط فعلی امکان برگزاری مراسم جمعی از جمله نماز جماعت و یا مجالس ترحیم در این مکان‌ها وجود ندارد.

محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت روز گذشته گفته بود که رواق‌ها و حرم‌ها همچنان بسته است و «بازگشایی‌ها تنها شامل صحن اماکن مقدس است.»

آقای فرهادی مقررات و پروتکل بازگشایی را شامل حرم امام رضا، حرم حضرت معصومه، حرم شاهچراغ، شاه عبدالعظیم و سایر امامزاده ها عنوان کرده بود.

خبرگزاری مهر
حرم امام هشتم شیعیان در شهر مشهدخبرگزاری مهر
خبرگزاری مهر
صحن حرم امام هشتم شیعیان در مشهدخبرگزاری مهر
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

از تراشهٔ بیل گیتس تا رسیدن دجّال؛ تأثیر مبلّغان مسیحی بر بحران کرونا در آمریکای لاتین

آمار رسمی قربانیان روزانه کرونا در ایران پس از ۷۰ روز به کمترین تعداد رسید

هکرها راه دسترسی بدون رمز عبور را به حساب‌های جی‌میل کشف کردند