آمار رسمی قربانیان روزانه کرونا در ایران پس از ۷۰ روز به کمترین تعداد رسید

آمار رسمی قربانیان روزانه کرونا در ایران پس از ۷۰ روز به کمترین تعداد رسید
Copyright خبرگزاری فارس
Copyright خبرگزاری فارس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ نفر بر اثر ابتلا به ویروس جدید جان باخته‌اند. این رقم کمترین تعداد فوتی روزانه اعلام شده از تاریخ ۱۷ اسفند سال گذشته خورشیدی است.

آگهی

ایران روز شنبه با اعلام اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ نفر بر اثر ابتلا به ویروس جدید جان باخته‌اند، کمترین میزان مورد فوتی روزانه اعلام شده از تاریخ ۱۷ اسفند سال گذشته را ثبت کرد.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران با اعلام آمار روزانه مربوط به بیماری کووید-۱۹ در ایران گفت: «از دیروز تا امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی یک‌هزار و ۷۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۳۲۵ مورد بستری و ۱۴۳۲ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.»

به نظر می‌رسد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ایران در روزهای اخیر رو به افزایش باشد. روز گذشته نیز ۲۱۰۲ ابتلای جدید ثبت شده است که این آمار در مقایسه با آمار نیمه اردیبهشت ماه که ابتلای جدید، طبق آمار رسمی وزارت بهداشت به زیر هزار نفر رسیده بود، سیر صعودی گرفته است.

شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در ایران با آمار ۲۴ ساعت گذشته به ۱۱۸ هزار و ۳۹۲ نفر رسیده است.

آقای جهانپور درباره افراد جانباخته در اثر این بیماری نیز گفت: «متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۵ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۶ هزار و ۹۳۷ نفر رسید.»

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت افزود: «امروز بعد از ۷۰ روز، تعداد موارد فوتی روزانه به کمتر از ۴۰ مورد رسید. تا کنون ۹۳ هزار و ۱۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۷۱۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.»

وضعیت خوزستان قرمز است

وی همچنین گفت: «وضعیت استان خوزستان همچنان قرمز است و بیشترین میزان بستری و غربالگری را نیز دارد.»

ایران در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ دو مورد فوت بر اثر مبتلا به کووید-۱۹ را به‌عنوان نخستین جانباختگان این ویروس اعلام کرد. با این حال برخی از کارشناسان معتقدند که آمار واقعی جان باختگان ویروس کرونا در ایران بسیار بیشتر از آمار رسمی است و این ویروس پیش از بهمن ماه در ایران شیوع پیدا کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه یک پژوهش علمی: واکسن کووید تأثیری کوتاه مدت بر عادت ماهیانه زنان دارد

انسان‌ها چگونه بدون واکسن زنده‌ ماندند؟

در مورد شیوع بیماری‌های تنفسی در چین چه می‌دانیم؟