پلیس بریتانیا: احتمالا میان جانسون و جنیفر آرکیوری رابطه خصوصی وجود داشته است

  changes were made/Innotech Summit
changes were made/Innotech Summit Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با وجود انتشار این گزارش، شورای شهر لندن متشکل از ۲۵ عضو منتخب اعلام کرده است که ابهامات درباره رفتار آقای جانسون رفع نشده‌اند و این شورا به تحقیقات خود در این باره ادامه خواهد داد.

آگهی

موضوع رابطۀ بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا با یک کارآفرین زن آمریکایی مشمول تحقیقات کیفری نخواهد شد اما به احتمال زیاد او با این زن رابطه نزدیک و حتی صمیمانه‌ای داشته است.

این نتیجه‌‌ای بود که نهاد ناظر بر عملکرد پلیس بریتانیا روز پنج‌شنبه در گزارش خود اعلام کرد.

این نهاد ناظر که دفتر مستقل نظارت بر رفتار پلیس (IOPC) نام دارد، سپتامبر گذشته در پی انتشار گزارشی در رسانه‌های بریتانیا دربارۀ تخلفات آقای جانسون در زمانی که شهردار لندن بوده، تحقیقات خود را درباره او آغاز کرد.

رسانه‌های بریتانیا ادعا کرده بودند که جنیفر آرکیوری، تاجر و کارآفرین آمریکایی به لطف دوستی با آقای جانسون در دوران فعالیتش به عنوان شهردار، توانسته است هزاران پوند از بودجه عمومی دولت را دریافت کند و در چند سفر خارجی نیز با هیأت تجاری بریتانیا همراه شود؛ آنهم سفرهایی که بدون حمایت آقای جانسون انجام آنها برای خانم آرکیوری ممکن نبوده است.

هم آقای جانسون و هم خانم آرکیوری انجام هرگونه تخلفی را در این موضوعات رد کرده‌اند.

مایکل لاکوود، مدیرکل دفتر مستقل نظارت بر رفتار پلیس بریتانیا روز پنج‌شنبه در گزارش خود اعلام کرد که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه هرگونه پرداختی به خانم آرکیوری و شرکت او در سفرهای تجاری به دلیل دخالت آقای جانسون انجام شده، به دست نیامده است. با این وجود افزود: «شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد رابطۀ نزدیکی میان آقای جانسون و خانم آرکیوری وجود داشته و این موضوع بر نظر افرادی که باید درباره افراد شرکت کننده در هیأت‌های تجاری یا چگونگی تخصیص بودجه‌ها تصمیم‌گیری می‌کردند، تاثیر گذاشته است.»

دفتر مستقل نظارت بر رفتار پلیس بریتانیا، وظیفه نظارت بر عملکرد شهردار و شهرداری‌های این کشور را برعهده دارد. آقای جانسون طی سا‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ میلادی شهردار لندن بوده است.

گفته می‌شود شرکت خانم آرکیوری از مسیر یکی از شرکتهایش به نام «Innotech» مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ پوند از یک آژانس تبلیغاتی متعلق به شهرداری لندن به نام «London & Partners» دریافت کرده است.

او همچنین به همراه هیأت‌های تجاری وابسته به شهرداری در سال ۲۰۱۴ میلادی به سنگاپور و مالزی سفر کرده است؛ آن هم در حالی که پیش‌تر تقاضای رسمی شرکتش «Innotech» برای شرکت این سفرها رد شده بود.

در اکتبر سال گذشته نیز یک آژانس حسابرسی داخلی در بریتانیا تصمیم گرفته است که یک کمک هزینه به ارزش ۱۰۰ هزار پوند را به یکی دیگر از شرکت‌های تحت مالکیت خانم آرکیوری اعطا کند.

دفتر مستقل نظارت بر رفتار پلیس در گزارش خود می‌گوید: «بر اساس بررسی‌های ما رابطۀ نزدیکی میان آقای جانسون و خانم آرکیوری برقرار و احتمالا این رابطه بسیار صمیمانه بوده است.»

با وجود انتشار گزارش IOPC، شورای شهر لندن متشکل از ۲۵ عضو منتخب اعلام کرده است که ابهامات درباره رفتار آقای جانسون رفع نشده‌اند و این شورا به تحقیقات خود در این باره ادامه خواهد داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نماینده ۲۸ ساله پارلمان اروپا مدعی آزار جنسی از سوی همکارانش شد

ده‌ها هزار فایل سوابق کیفری پلیس بریتانیا پاک و صدور ویزا تعلیق شد

بوریس جانسون به فشارها تن نداد و مشاور عالی‌اش را ابقا کرد