بوریس جانسون به فشارها تن نداد و مشاور عالی‌اش را ابقا کرد

مشاور عالی بوریس جانسون
مشاور عالی بوریس جانسون Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از نیما قدکپور
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با وجود اینکه مشخص شده است که دومینیک کامینگز، مشاور عالی دولت بریتاینا قوانین قرنطینه را زیر پا گذاشته است اما بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور قاطعانه از او حمایت و «مغز متفکر دولت»‌ را در مقامش ابقا کرد.

آگهی

بوریس جانسون،‌ نخست وزیر دولت محافظه کار بریتانیا بدلیل افشاگری‌ها علیه عالی‌ترین مشاورش تحت فشار قرار گرفته است.

اما هم چنان شهردار پیشین لندن از دومینیک کامینگز دفاع می کند و خواسته است که وی هم چنان در مقام استراتژیک خود باقی بماند.

با افشاگری رسانه های بریتانیایی مشخص شده است که آقای کامینگز چن دروز پس از شروع قرنطینه سراسری در بریتانیا به همراه همسرش، که علایم بیماری کووید-۱۹ را داشته است،‌ به شهر دورهام به چهارصد کیلومتری محل اقامت خود در لندن‌ رفته است تا کودک چهارساله شان را به دیگر اعضای خانواده بسپارند.

پس از این افشاگری، منتقدان دولت در حزب رقیب و برخی برخی از اعضای حزب محافظه کار از نخست وزیر خواستند تا آقای کامینگز را از کار برکنار کند.

با این حال بوریس جانسون می گوید که عملکرد مشاورش «مسئولانه، قانونی و منطقی» بوده است.

دومینیک کامینگز یکی از اصلی‌ترین استراتژیست‌های دولت محافظه کار در مقابله علیه بیماری کووید-۱۹ است و او را «مغز متفکر دولت محافظه کار» بریتانیا می دانند.

حزب کارگر خواستار انجام تحقیقات فوری در این باره شده است. کیر استرامایر، رهبر تازه وارد حزب کارگر گفته «عمل دومینیک کامینگز اهانت به تمامی مردم بریتانیایی است که ماه هاست در قرنطینه هستند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس بریتانیا: احتمالا میان جانسون و جنیفر آرکیوری رابطه خصوصی وجود داشته است

ریشی سوناک: انتقال پناهجویان از بریتانیا به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود

چرا نخست‌وزیر پیشین بریتانیا خواستار انحلال سازمان ملل متحد شد؟