ده‌ها هزار فایل سوابق کیفری پلیس بریتانیا پاک و صدور ویزا تعلیق شد

عکس تزئینی از نمونه‌های دی ان ای
عکس تزئینی از نمونه‌های دی ان ای Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این خطا که در جریان یک تمرین پاکسازی استاندارد سیستم ذخیره داده‌های پلیس روی داده ممکن است تبعات زیان‌باری به همراه داشته باشد.

آگهی

بیش از ۱۵۰ هزار سابقه کیفری و داده‌های مرتبط با پرونده‌های جرائم شامل اثر انگشت،‌ سوابق دستگیری و مشخصات دی ان ای بر اثر یک خطای ناشیانه از پایگاه داده‌های پلیس بریتانیا حذف شد.

این خطا که در جریان یک تمرین پاکسازی استاندارد روی داده ممکن است تبعات زیان‌باری به همراه داشته باشد؛ از جمله این خطرات می‌توان به تسهیل در آزادی مجرمان اشاره کرد؛ زیرا بسیاری از داده‌های بیومتریک موجود در سامانه‌ رایانه‌ای پلیس به کلی از بین رفته است.

بر اساس گزارشی که در رسانه‌های بریتانیایی منتشر شده خطای یاد شده اطلاعات مربوط به برخی مظنونان را نیز از بین برده است.

حذف این اطلاعات می‌‌تواند پلیس را در گشایش تحقیقات در باره پرونده برخی مظنونان در صورت پیدا شدن شواهد بیشترِ مرتبط با این پرونده‌ها به شدت به دردسر بیاندازد.

در همین راستا گفته شده است که سامانه اعطای ویزای بریتانیا نیز تحت تاثیر این ماجرا قرار گرفته و روند درخواست‌ها برای روادید به مدت دو روز به حالت تعلیق درآمد.

کیت مالتهاوس، وزیر دولت بریتانیا در امور پلیس گفته است که افسران متخصص در حال تلاش هستند تا هر چه سریعتر اطلاعات حذف شده را بازیابی کنند.

این مسئول دولت که نماینده مجلس نیز هست به مقامات وزارت کشور و نیروی پلیس اطمینان داده که اشتباه صورت گرفته تهدیدی را متوجه امنیت عمومی کشور نمی‌کند.

این در حالیست که یک رئیس سابق پلیس بریتانیا با اشاره به این ماجرا تاکید کرده که حذف اطلاعات مجرمان در این سطح گسترده باعث می‌شود که ماموران پلیس نتوانند مظنونانی که آزاد شده‌اند را شناسایی کنند و این افراد در چنین شرایطی راحت به اعمال مجرمانه خود ادامه می‌دهند.

نیک توماس سیموندز،‌ مدیر کل وزارت کشور دولت سایه بریتانیا خانم پریتی پاتل، وزیر کشور را در این ماجرا مقصر دانسته و گفته است که وی باید مسئولیت «نقص امنیتیِ فوق العاده جدی» را که به گفته او خطر بزرگی برای امنیت عمومی به شمار می‌رود، بپذیرد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محاکمه پلیس متهم به قتل زن جوان؛ جنایتی که بریتانیا را تکان داد

درگیری میان پلیس بریتانیا و معترضان به وضع محدودیت‌های اجتماعی در لندن

پلیس بریتانیا: احتمالا میان جانسون و جنیفر آرکیوری رابطه خصوصی وجود داشته است