درگیری میان پلیس بریتانیا و معترضان به وضع محدودیت‌های اجتماعی در لندن

Frank Augstein
Frank Augstein Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس تاکید داشت از آنجا که تظاهرکنندگان مقررات حفظ فاصله اجتماعی را رعایت نکرده بودند و بسیاری نیز ماسک بر چهره نداشتند، باید متفرق می شدند.

آگهی

پلیس بریتانیا عصر شنبه در لندن با انبوه تظاهرکنندگانی که با وجود شیوع گستردۀ ویروس کرونا در این کشور در اعتراض به وضع محدودیت‌های جدید از سوی دولت به خیابان‌ها آمده بودند، درگیر شد.

در جریان این درگیری‌ها، نیروهای پلیس برای کنترل تظاهرکنندگانی که به سمت آنها آب و بطری پرت می‌کرند، از باتوم استفاده کردند. در این درگیری‌ها دست‌کم ۳ نفر از تظاهرکنندگان و چهار نفر از نیروهای پلیس زخمی شدند.

پلیس تاکید داشت از آنجا که تظاهرکنندگان مقررات حفظ فاصله اجتماعی را رعایت نکرده بودند و بسیاری نیز ماسک بر چهره نداشتند، باید متفرق می شدند. پلیس همچنین نسبت به جریمه کردن معترضان متخلف اخطار داد.

با وجود صدور دستورالعمل منع تجمع بیش از ۶ نفر، مقامات بریتانیا برگزاری اعتراضات در دوران شیوع کرونا را مجاز اعلام کرده‌اند. با این وجود تاکید دارند که شرکت کنندگان در چنین تجمعاتی باید مقررات بهداشتی را رعایت کنند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بریتانیا به بیش از ۴۲۹ هزار نفر و شمار قربانیان این بیماری به حدود ۴۲ هزار نفر رسیده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ده‌ها هزار فایل سوابق کیفری پلیس بریتانیا پاک و صدور ویزا تعلیق شد

کرونا در اروپا؛ رکورد جدید در فرانسه و «موج دوم» در بریتانیا

بریتانیا: واکسن کرونا احتمالا اوایل سال آینده در دسترس است