برنامه رنو برای تعطیلی ۳ کارخانه در فرانسه؛ تولید کدام خودروها متوقف می‌شود؟

French carmaker Renault assembly line
French carmaker Renault assembly line Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت خودروسازی رنو بر خلاف تمایل دولت فرانسه قصد دارد، فعالیت سه خط تولید، قطعه‌سازی و ساخت موتور خودروهای سواری خود را در خاک این کشور متوقف کند.

آگهی

شرکت خودروسازی رنو بر خلاف تمایل دولت فرانسه قصد دارد، فعالیت سه خط تولید، قطعه‌سازی و ساخت موتور خودروهای سواری خود را در خاک این کشور متوقف کند.

این خودروساز فرانسوی اعلام کرده که در پایان ماه جاری میلادی(مه) جزئیات برنامه عملیاتی خود را برای کاهش هزینه‌ها اعلام خواهد کرد؛ برنامه‌ای که تلاش دارد برای جبران زیان اخیر رنو که در یک دهه گذشته بی‌سابقه بوده، ظرف سه سال آینده، ۲ میلیارد یورو از هزینه‌های این شرکت بکاهد.

در همین حال روزنامه اقتصادی لزاِکو خبر داد که رنو قصد دارد در چارچوب این برنامه، خط تولید خودروی اسپرت آلپین مدل‌‌ اِی‌۱۱۰(Alpine A110) واقع در دی‌یِپ، خط تولید فلَن سور سن و کارخانه قطعه‌سازی شوازی‌-لو-روا واقع در حومه پاریس یا واحد تولید موتور و گیربکس بروتَین را تعطیل کند.

در صورت اجرای این برنامه، احتمال دارد، تولید خودروهای سواری مگان هاچ‌بک، تلیسمان و کولئوس متوقف شود.

مدیران شرکت رنو قصد دارند، روز دوشنبه و با هدف تکمیل جزییات بیشتر این برنامه، مذاکرات خود را با نمانیدگان اتحادیه‌های کارگری آغاز کنند.

البته با توجه به این که دولت فرانسه همچنان با سهم ۱۵ درصدی، بزرگترین سهامدار رنو محسوب می‌شود و اخیرا نیز با اعطای وام پنج میلیارد یورویی به این شرکت موافقت کرده، مدیران رنو اختیار محدودی برای تعدیل نیروی کار خود در فرانسه خواهند داشت.

ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه، روز چهارشنبه و در مجلس سنای این کشور تاکید کرده بود که دولت بر حفظ كارخانه‌های رنو در فرانسه اصرار دارد و از این شركت می‌خواهد كه همچنان به عنوان قطب جهانی تولید خودرو و مهندسی، تحقیقات، نوآوری و توسعه در این صنعت فعال باشد.

او همچنین از تعطیلی خط تولید فلان واقع در شمال غربی پاریس به شدت ابراز نگرانی کرد. خط تولید فلان متعهد به تولید سواری نیسان مایکرا(‌Nissan Micra) تحت توافق همکاری مشترک رنوـنیسان-میتسوبیشی است.

سه شرکت خودروسازی رنو، نیسان و میتسوبیشی قرار است، هفته آینده(۲۸مه) از استراتژی همکاری سه‌جانبه خود رونمایی کنند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محکوم تازه پرونده «دیزل‌گیت»؛ قطعه‌سازی «زِداِف» ۴۲ میلیون یورو جریمه شد

سه خودروساز آلمانی برای تشویق فاصله اجتماعی آرم‌های خود را تغییر دادند

صدور حکم دو سال زندان برای زن بریتانیایی که دیرتر از زمان مجاز سقط جنین کرده بود