آغاز جستجوی مشتریان کلوپ‌های شبانه سئول؛ نگرانی دگرباشان جنسی از اتهام شیوع کرونا

آغاز جستجوی مشتریان کلوپ‌های شبانه سئول؛ نگرانی دگرباشان جنسی از اتهام شیوع کرونا
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقام‌های کره جنوبی اعلام کردند که از طریق ردیابی تلفن‌های همراه، رسیدهای صادر شده برای خرید توسط کارت‌های بانکی و فیلم‌ ضبط شده توسط دوربین‌های مدار بسته، افراد مراجعه کننده به کلوپ‌های شبانه واقع در یکی از کانون‌های شیوع ویروس کرونا در سئول را شناسایی می‌کنند.

آگهی

مقام‌های کره جنوبی اعلام کردند که از طریق ردیابی تلفن‌های همراه، رسیدهای صادر شده برای خرید توسط کارت‌های بانکی و فیلم‌ ضبط شده توسط دوربین‌های مدار بسته، افرادی مراجعه کننده به کلوپ‌های شبانه واقع در یکی از کانون‌های شیوع ویروس کرونا در سئول را شناسایی می‌کنند.

مطابق اعلام وزارت بهداشت کره جنوبی تاکنون ۱۰۲ مورد مبتلای جدید به ویروس کرونا در میان افراد مراجعه کننده به کلوپ‌های شبانه شناسایی شده و تنها در ۲۴ ساعت گذشته ابتلای ۲۷ نفر دیگر به بیماری کووید-۱۹ تایید شده که برای پنجمین روز متوالی پس از گزارش شیوع ویروس کرونا در کلوپ‌های شبانه، شمار روزانه مبتلایان به این بیماری را دو رقمی کرده است.

انتشار این خبر نه تنها به نگرانی‌ها در مورد آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا در کره جنوبی دامن زده بلکه به زعم مقام‌های این کشور و فعالان حقوق بشر می‌تواند به موجب افزایش تبعیض و محدودیت علیه دگرباشان جنسی در این کشور شود.

به باور گروه‌های حقوق بشری فعال در کره جنوبی، برخی رسانه‌ها با گزارش این که نخستین مبتلای جدید از میان دگرباشان جنسی مراجعه کننده به کلوپ‌های شبانه ویژه آنها در محله ایتائِه‌وُن سئول بوده، به بدبینی‌ها نسبت به فعالیت اجتماعی آنها افزوده‌اند و سعی کرده‌اند پیشاپیش آنها را به عنوان متهم به راه افتادن موج دوم همه گیری ویروس کرونا معرفی کنند.

البته شهرداری سئول به مردم پایتخت اطمینان داده که تاکنون نزدیک به ۱۱ هزار نفر از مراجعه کنندگان به کلوپ‌های شبانه محله ایتائِه‌وُن و کارکنان آنها از طریق ردیابی مخابراتی و ۴۹۴ نفر دیگر از طریق داده‌های کارت‌های بانکی آنها شناسایی شده‌اند. همچنین شهرداری سئول تایید کرده که از این تعداد بیش از هفت هزار و ۲۷۰ نفر تاکنون تحت آزمایش کرونا قرار گرفته‌اند.

با این حال، وزارت بهداشت کره جنوبی اعلام کرده که هنوز نزدیک به ۲ هزار نفر از افرادی که طی هفته گذشته به کلوپ‌های شبانه محله ایتائِه‌وُن مراجعه کرده اند، شناسایی نشده اند و به همین دلیل افزون بر ردیابی مخابراتی و داده‌های بانکی، استفاده از فیلم دوربین‌های مداربسته نیز آغاز شده است.

مقام‌های دولت کره جنوبی نگرانند که این ۲ هزار نفر به دلیل این که دگرباشی جنسی هنوز در میان تعداد قابل توجهی از مردم این کشور تابوست، از مراجعه برای انجام آزمایش کرونا نگران باشند و از آن امتناع کنند.

تاکنون ۱۰ هزار و ۹۳۶ نفر در کره جنوبی به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده اند که از میان آنها ۲۵۸ تن جان خود را از دست داده‌اند. کره جنوبی از ۲۴ فوریه تا ۷ مارس پس از چین به عنوان اصلی‌ترین کانون شیوع ویروس کرونا در جهان بود ولی دولت این کشور موفق شد، موج نخست فراگیری این ویروس را مهار کند. در حال حاضر کره جنوبی از نظر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در رتبه ۴۱ قرار دارد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کرونا در کره جنوبی؛ ضد عفونی کردن فروشگاه‌ها

معمار اتحادیه اروپا و یورو در سن ۹۸ سالگی درگذشت

تهران و واشنگتن در مسیر توافق؛ آیا آزادی زندانیان به معنای کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکاست؟