نتایج پژوهش‌ها: فرانسوی‌ها در قرنطینه چاق‌تر شده و رابطه جنسی کمتری داشته‌اند

نتایج پژوهش‌ها: فرانسوی‌ها در قرنطینه چاق‌تر شده و رابطه جنسی کمتری داشته‌اند
Copyright AFP
نگارش از Vincent Costeیورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در میان زوج‌ها بار تهیه غذا در ۷۱ درصد موارد به عهده زنان بوده و تنها ۲۱ درصد مردان مشارکت بیشتری در آشپزی این دوران داشته اند.

آگهی

نتایج دو پژوهش که درباره وضعیت زندگی در دوره قرنطینه انجام شده نشان می‌دهد که فرانسوی‌ها در یک ماه نخست خانه‌نشینی اجباری به‌طور متوسط ۲/۵ کیلوگرم چاق شده‌اند و رابطه جنسی کمتری داشته اند.

براساس نتایج پژوهش موسسه مطالعه افکار عمومی فرانسه(ای‌فوپ IFOP) به سفارش شرکت داروین نوتریسیون، ۵۶ درصد مردان و ۵۸ درصد زنانی که در این پژوهش به‌عنوان جامعه آماری مشارکت داشتند از زمان آغاز قرنطینه در ۱۷ ماه آوریل، چاق‌تر شده اند. بنا بر نتایج این پژوهش، مردان ۲/۷ و زنان در شرایط مشابه ۲/۲ کیلوگرم از دوران پیش از قرنطینه چاق‌تر شده اند.

۴۲ درصد همین جامعه آماری گفته اند که در دوره خانه‌نشینی اجباری وقت بیشتری برای تهیه غذا اختصاص می‌دهند. همین شمار از مشاکت کنندگان در این نظر سنجی گفته‌اند که برای تهیه و طبخ غذا با شریک زندگی خود وارد بحث و جدل شده اند. با این حال آشپزی فرانسوی‌ها براساس این پژوهش، دست‌کم در دوره قرنطینه، امری بیشتر زنانه بوده است: در میان زوج‌ها بار تهیه غذا در ۷۱ درصد موارد به عهده زنان بوده و تنها ۲۱ درصد مردان مشارکت بیشتری در آشپزی این دوران داشته اند.

۵۶ درصد جامعه آماری این پژوهش تصمیم دارند پس از دوره قرنطینه به غذاهای سالم‌تر روی آورند. با این حال تنها ۱۸ درصد این افراد برای پیروی از یک رژیم غذایی برای لاغری اعلام آمادگی کرده اند.

این پژوهش در فاصله ۲۴ تا ۲۷ آوریل (یک ماه و یک هفته پس از آغاز قرنطینه) و از طریق‌ پرسش‌نامه‌های آنلاین انجام شده است و ۳هزار و چهل و پنج نفر جامعه آماری از میان شهروندان فرانسوی بالای ۱۸ سال داشته است.

کاهش رابطه جنسی در دوره قرنطینه

موسسه وسسه مطالعه افکار عمومی فرانسه نظرسنجی دیگری را به سفارش وبسایت سکسولوژی آنلاین شارل انجام داده است. براساس نتایج این پژوهش، ۴۴ درصد شرکت کنندگان گفته‌اند که در این دوره هیچ رابطه جنسی نداشته اند. از میان این افراد ۸۷ درصد مجرد و ۲۱ درصد متاهل بوده اند.

این تحقیق آماری همچنین نشانگر آن است که با وجود ادامه خود ارضایی، ماندن با نزدیکان و کودکان زیر یک سقف، باعث شده تا این رفتار کمتر از پیش در میان افراد رایج باشد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توصیه هلند به مجردها، در بحران کرونا چگونه نیاز جنسی خود را برطرف کنید

استقبال از مدل رقص قرنطینه در فرانسه

وزیر کشور فرانسه: سختی قرنطینه و فقر دلیل تنش‌ها در حومه‌های پاریس است