وزیر کشور فرانسه: سختی قرنطینه و فقر دلیل تنش‌ها در حومه‌های پاریس است

Virus Outbreak France
Virus Outbreak France Copyright Christophe Ena/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.
Copyright Christophe Ena/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از نیما قدکپور
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کریستوف کستنر در مصاحبه با شبکه خبری ب اف ام فرانسه تاکیدکرد که تنش های یک هفته اخیر در حومه های پاریس فقر «اغلب ساکنان جوان این حومه ها و سخت گیری های ناشی از قرنطینه است.

آگهی

در روزهای که پاریس و حومه‌های آن در قرنطینه کامل هستند، در یک هفته اخیر در برخی از حومه‌ها تنش و درگیری میان نیروهای پلیس و ساکنان خبرسازشد.

کریستوف کستنر، وزیر کشور فرانسه در مصاحبه با شبکه خبری ب اف‌ام می گوید: «دلیل اصلی این تنش‌ها، سختی‌ها ناشی از قرنطینه و فقر مردم» است.

وزیر کشور پرحاشیه امانوئل ماکرون می گوید شرایط سخت قرنطینه روی بسیاری از ساکنان این حومه‌های که اغلب جوان هستند فشار آورده و آنها خشمشان را به خیابان آورده اند.

کستنر به شبکه ب اف ام گفت: « بخشی از این جوانان با آتش زدن خودروها و حمله به پلیس فکر می کند کار جالبی انجام می دهند ولی نمی دانند که در درجه اول زندگی خود و همسایگانشان را به خطر می اندازند.»

Christophe Ena/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.

وزیر کشور فرانسه بدون ارائه راه حلی برای مشکلات اقتصادی ساکنان این مناطق تایید کرد که بخش مهمی از خشم جوانان حومه‌های پاریس بدلیل فقر و بیکاری است.

گزارش‌های نهادهای حقوق بشری نشان می دهد که رفتار پلیس با کسانی که اصول قرنطینه را رعایت نمی کنند در پاریس و حومه‌ها کاملا نابرابراست. ویدئوهای متعددی از خشونت‌های پلیس در هفته‌های اخیر در حومه‌های پاریس منتشرشده است. ویدئوهایی که ضرب و شتم شهروندان حومه نشین توسط پلیس را به تصویر می کشند.

آمارها هم چنان نشان می دهند که سیاری از ساکنان حومه‌های شمالی و فقیر پاریس، از جمله «انیر و سن سن دنی و آرژانتوی»، شغل و حرفه هایی دارند که انجام آن تنها با حضور فیزیکی امکان پذیر است.

این در حالی است که در سراسر فرانسه ۴۰ درصد از شهروندان در حال دورکاری هستند اما بسیاری از کارگران روزمزد، کارمندان سوپرمارکت ها، کارمندان نظافت شهرداری‌ها و پیک‌های دوچرخه و موتوری امکان دورکاری ندارند و حقوق‌های پایه آنها به اندازه‌ای پایین است که امکان پس انداز و مرخصی در این روزها را نیز ندارند.

اغلب این کارگران، بدلیل گرانی پایتخت فرانسه، پاریس،در حومه‌های اطراف اقامت دارند. همزمان بدلیل گرانی اجاره ها، حتی در حومه‌های پاریس، تراکم جمعیت در آپارتمان‌ها بسیار بالاتر از استانداردهاست و این روزهای سخت قرنطینه را برای جوانان سخت تر می کند.

آمار قربانیان کووید-۱۹ در برخی از حومه‌های پایتخت فرانسه بسیار بالاتر از میانگین آمار در فرانسه است. دلیل آن تراکم بالای جمعیت، فقر و عدم دورکاری و وضعیت نابسامان سلامتی‌بهداشتی ساکنان عمدتا مهاجرنشین این حومه است.

قراراست قرنطینه کامل بصورت گام به گام از یازدهم ماه مه در فرانسه لغوشود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آکسفام: یک سوم جمعیت جهان بدون حمایت مالی و اجتماعی در بحران کرونا رها شده‌ است

سازمان ملل: هزینه‌های حدود سه میلیارد فقیر در بحبوحه کرونا تامین شود

نتایج پژوهش‌ها: فرانسوی‌ها در قرنطینه چاق‌تر شده و رابطه جنسی کمتری داشته‌اند