نخست وزیر روسیه پس از نتیجه مثبت تست کرونا به قرنطینه رفت

نخست وزیر روسیه پس از نتیجه مثبت تست کرونا به قرنطینه رفت
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کاخ کرملین اعلام کرد که آندری بلوسوف با موافقت ولادیمیر پوتین به طور موقت جانشین میخائیل میشوستین شده است.

آگهی

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که نتیجه تست کرونای وی مثبت بوده و خود را قرنطینه کرده است.

نخست وزیر روسیه در تماسی ویدئویی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور پیشنهاد کرد که آندری بلوسوف، معاونش در غیاب او اداره دولت را برعهده بگیرد. رئیس جمهوری روسیه در این تماس ویدئویی که از تلویزیون این کشور پخش شد ابراز امیدواری کرد که میخائیل میشوستین سلامتی خود را باز یابد.

کاخ کرملین پس از این تماس ویدئویی اعلام کرد که آندری بلوسوف با موافقت ولادیمیر پوتین به طور موقت جانشین میخائیل میشوستین شده است. با این حال ولادیمیر پوتین ابراز امیدواری کرد که وضع جسمی میخائیل میشوستین طی روزهای آینده به او اجازه دورکاری و تصمیم گیری درباره امور کشور را بدهد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

AP

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که در دوره غیبت میخائیل میشوستین در تصمیم گیری ها با او مشورت خواهد شد. به نظر نمی رسد که ولادیمیر پوتین، ۶۷ ساله طی روزهای اخیر با میخائیل میشوستین دیدار کرده باشد. رئیس جمهوری روسیه از حدود یک ماه پیش و پس از آنکه تست کرونای پزشکی که با او دیدار کرده بود مثبت اعلام شد از طریق تماس ویدئویی در جلسات رسمی شرکت می کند.

ولادیمیر پوتین به طور مشخص در یک ماه اخیر از طریق تماس ویدئویی در جلساتی با اعضای دولت و فرمانداران مناطق مختلف روسیه شرکت کرده است.

میخائیل میشوستین، ۵۴ ساله، سه ماه پیش به دنبال کناره گیری دیمیتری مدودف به عنوان نخست وزیر روسیه معرفی شد. او پس از بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا دومین مقام اجرایی ارشد در یکی از کشورهای جهان است که به بیماری همه گیر «کووید ۱۹» مبتلا شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا اساسا می‌توان به تولید واکسن برای کرونا امیدوار بود؟

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند

حمله به سالن کنسرت مسکو؛ چهار متهم با صورت‌های زخمی در دادگاه حاضر شدند