زمامداری در عصر کرونا؛ پوتین نیز مانند جانسون و مرکل دورکار شد

زمامداری در عصر کرونا؛ پوتین نیز مانند جانسون و مرکل دورکار شد
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی کاخ کرملین گفت که رئیس جمهوری روسیه «ترجیح» می‌دهد این روزها همه کارها را از راه دور انجام بدهد.

آگهی

کاخ کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا به دورکاری روی آورده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت که رئیس جمهوری روسیه «ترجیح» می دهد این روزها همه کارها را از راه دور انجام بدهد. به گفته سخنگوی کاخ کرملین جلسه روز چهارشنبه ولادیمیر پوتین با اعضای دولت روسیه نیز از راه دور و از طریق تماس ویدئویی برگزار خواهد شد.

خبر دورکاری ولادیمیر پوتین در حالی منتشر می شود که رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته از یکی از بیمارستان های مسکو بازدید کرده بود. دنیس پروتسنکو، رئیس این بیمارستان که در جریان بازدید هفته گذشته ولادیمیر پوتین را همراهی کرده بود روز سه شنبه اعلام کرد که به ویروس جدید کرونا مبتلا شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

با این حال بنا به گزارش ها دنیس پروتسنکو علائم «نگران کننده ای» ندارد. بنا به اعلام سخنگوی کاخ کرملین از تمامی افرادی که با دنیس پروتسنکو در تماس بوده اند به طور روزانه تست کرونا گرفته می شود.

دیمیتری پسکوف روز سه شنبه گفته بود که نتیجه آزمایش های پزشکی ولادیمیر پوتین، «عادی» بوده است. به گفته سخنگوی کرملین دولت روسیه تمام «اقدامات احتیاطی» را برای جلوگیری از ابتلای مقامات این کشور به نوع جدید ویروس کرونا انجام خواهد داد.

نیمی از جمعیت روسیه از روز دوشنبه برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس جدید کرونا در این کشور قرنطینه شده اند. بیماری «کووید ۱۹» تاکنون جان ۲۴ نفر را در روسیه گرفته است. این در حالی است که ۲۷۷۷ نفر نیز در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

ولادیمیر پوتین، ۶۷ ساله آخرین رهبر یکی از کشورهای قدرتمند جهان است که همزمان با شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» به دورکاری روی آورده است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز که در قرنطینه به سر می برد این روزها از خانه به زمامداری می پردازد. قرنطینه رئیس دولت ائتلافی آلمان به دنبال تماس او با پزشکی که مبتلا به ویروس جدید کرونا بود آغاز شد. نتیجه سه تست کرونای آنگلا مرکل از زمان شروع قرنطینه وی منفی اعلام شده است.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا نیز پس از آنکه نتیجه تست کرونای او مثبت شد خود را قرنطینه کرد. به همین دلیل آخرین جلسه هیات وزیران دولت بریتانیا با کمک تماس ویدئویی برگزار شد. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز اواسط ماه مارس (اواخر اسفند) پس از آنکه نتیجه تست کرونای همسرش مثبت اعلام شد خود را قرنطینه کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت بریتانیا در غیاب بوریس جانسون چگونه اداره می‌شود؟

شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ از یک میلیون نفر فراتر رفت

دردسرهای قرنطینه؛ رئیسی که در ویدئوکنفرانس سیب‌زمینی شد