تخمین فرماندار نیویورک: بدن ۱۴ درصد ساکنان پادتن کرونا تولید کرده است

تخمین فرماندار نیویورک: بدن ۱۴ درصد ساکنان پادتن کرونا تولید کرده است
Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرماندار ایالت نیویورک می‌گوید با تعمیم نتیجه آزمایش غربالگری سه هزار نفر به کل جمعیت ایالت نیویورک شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.

آگهی

اندرو کوئومو، فرماندار ایالت نیویورک می گوید آزمایش غربالگری سه هزار نفر در این ایالت نشان داده که بدن نزدیک به ۱۴ درصد آنها پادتن بیماری همه گیر «کووید ۱۹» را تولید کرده است.

به گفته وی با تعمیم نتیجه این آزمایش غربالگری به کل جمعیت ایالت نیویورک شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تخمین زده می شود. او با این حال تاکید کرد که آزمایش غربالگری انجام شده اولیه بوده و به محدودیت های خاص خود را داشته است.

فرماندار ایالت نیویورک افزود که ممکن است در آینده مشخص شود که شیوع نوع جدید ویروس کرونا در این ایالت نیز مانند کالیفرنیا زودتر از آنچه اکنون تصور می شود آغاز شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

APFrank Franklin II

بنا به اعلام اندرو کوئومو داده های اولیه نشان می دهد که میزان مرگ و میر در میان مبتلایان به بیماری «کووید ۱۹» حدود ۰.۵ درصد است. رقمی که از آنچه پیش از این برخی از پزشکان تصور می کردند کمتر است.

ایالت نیویورک که کانون اصلی شیوع کرونا در آمریکا محسوب می شود طی یک هفته گذشته بر تلاش های خود برای افزایش میزان انجام تست افزوده است. آمار روزانه جان باختگان بر اثر ابتلا به «کووید ۱۹» طی روزهای گذشته سیری نزولی پیدا کرده است. این در حالی است که تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر در این ایالت پرجمعیت جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا از دست داده اند.

تعداد افرادی که در ایالت نیویورک تست کرونای آنها مثبت اعلام شده است نیز از ۲۶۸ هزار نفر فراتر رفته است. ایالت نیوجرسی در همسایگی نیویورک نیز پس از این ایالت شاهد بیشترین میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» بوده است.

هر چند به نظر می رسد که نیویورک از پیک (زمان اوج) شیوع ویروس کرونا عبور کرده است اما رابرت ردفیلد، مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در ایالات متحده روز سه شنبه نسبت به احتمال موج دوم شیوع این ویروس هشدار داد. او گفته بود که موج دوم شیوع «کووید ۱۹» به دلیل همزمانی با شیوع آنفلوانزای فصلی در زمستان آینده می تواند «بدتر» باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی در برخی نقاط از ایالت نیویورک علیرغم تمدید قرنطینه

کرونا و نفرت‌پراکنی در کانادا؛ پلیس به‌دنبال فردی که پیرمرد آسیایی را نقش بر زمین کرد

گورستان‌های نیویورک جا ندارد؛ قربانیان کرونا ممکن است در پارک دفن شوند