از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی در برخی نقاط از ایالت نیویورک علیرغم تمدید قرنطینه

بخشی از نقاط ایالت نیویورک محدودیت‌های قرنطینه را به تدریج کنار می‌گذارند
بخشی از نقاط ایالت نیویورک محدودیت‌های قرنطینه را به تدریج کنار می‌گذارند Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گرچه قرنطینه بخش‌های زیادی از ایالت نیویورک به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا تا یک ماه دیگر تمدید شد اما برخی نقاط از این ایالت می‌توانند به تدریج فعالیت اقتصادی خود را از سر بگیرند.

آگهی

گرچه قرنطینه بخش‌های زیادی از ایالت نیویورک به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا تا یک ماه دیگر تمدید شد اما برخی نقاط از این ایالت می‌توانند به تدریج فعالیت اقتصادی خود را از سر بگیرند.

طبق گفته اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک، شهرهای کوچکتر و مناطق روستایی در شمال این ایالت که شیوع ویروس کرونا در این مکان‌ها مهار و کنترل شده است اجازه خواهند داشت به تدریج فعالیت‌های اقتصادی خود را از سر بگیرند.

شرکت دان‌وان که در حوزه مسکن فعالیت می‌کند از دوشنبه آینده فعالیت خود را در دره موهاک ایالت نیویورک از سر می‌گیرد.

جاستین براون، یکی از کارمندان این شرکت می‌گوید که آماده فعالیت مجدد است.

دان روث، مدیر این شرکت که در مدت قرنطینه حقوق کارمندان خود را پرداخت می‌کرد، از قوانین جدید برای فعالیت مجدد کسب و کارش خبر می‌دهد. وی تاکید می‌کند که کارمندان باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

ایالت نیویورک طبق دستور فرماندار به ۱۰ منطقه تقسیم شده است که طبق جدول زمانی متفاوت بازگشایی خواهند شد. محدویت‌ها زمانی کاهش پیدا می‌کنند که هر منطقه، ۷ معیار لازم را داشته باشند که از جمله آن کاهش موارد فوتی ناشی از کووید ۱۹ است به طوریکه بیمارستان‌ها تخت‌ خالی کافی درصورتیکه موج دوم شیوع رخ دهد، داشته باشند. هر منطقه نیز باید مجهز به برنامه تست و ردیابی افراد باشد.

پنج منطقه نیویورک از امروز می‌توانند به‌تدریج فعالیت‌های خود را از سر بگیرند با این حال شهر نیویورک جزو این مناطق نخواهد بود و قرنطینه آن تا حدود یک ماه دیگر تمدید شده است. در مدت قرنطینه، شماری از تولیدی‌ها، ساخت‌وسازها و خرده فروشی‌هایی که فعالیتشان ضروری ارزیابی شده بود، به کار خود ادامه دادند.

طبق دستورالعمل‌های صادر شده، اگر موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا در مرحله نخست بازگشایی فعالیت‌ها تحت کنترل باقی بماند، این مناطق می‌توانند از مشاغل بیشتری بخواهند تا کار خود را از سر گیرند. مرحله بعدی بازگشایی‌ها شامل مشاغل اداری و خرده فروشی‌ها خواهد بود. اما بازگشایی رستوران‌ها مرحله یکی مانده به آخر است و در نهایت موسسه‌های هنری و مشاغل مرتبط با فعالیت‌های تفریحی و آموزشی نیز در آخرین مرحله کار خود را آغاز می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تخمین فرماندار نیویورک: بدن ۱۴ درصد ساکنان پادتن کرونا تولید کرده است

نمایی از کلان‌شهر نیویورک؛ کانون شیوع کرونا در آمریکا

کرونا در نیویورک؛ جشن ترخیص مبتلایانی که از کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند