هک بیش از ۲۵ هزار ایمیل مرتبط با موسسات درمانی مقابله با کرونا

هک بیش از ۲۵ هزار ایمیل مرتبط با موسسات درمانی مقابله با کرونا
Copyright هکر
Copyright هکر
نگارش از نیما قدکپور
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فعالان امنیت سایبری و هکرها بیش از بیست و پنج هزار ایمیل و رمز ورود افراد عضو موسسات پزشکی، ازجمله سازمان جهانی بهداشت و بنیاد بیل گیتز را بصورت آنلاین منتشر کردند.

آگهی

فعالان اینترنتی گمنام و هکرها بیش از ۲۵ هزار آدرس و رمز عبور ایمیل‌های اشخاص حقیقی و حقوقی که در موسسات درمانی، سازمان بهداشت جهانی، بنیاد بیل گیتس و چند سازمان دیگر در را مبارزه با ویروس کرونا فعالند را آنلاین منتشرکردند.

این خبر را گروه SITE که بر فعالیت‌های تروریستی وافراطی‌گری نظارت می‌کند، منتشر کرد.

گروه SITEاعلام کرد که «بلافاصله پس از انتشار ایمیل و رمزهای ورود توسط هکرها در روز یکشنبه و دوشنبه، بسیاری ازافراد وابسته به گروه‌های نئونازی و راستگرایان افراطی سعی کردند تا وارد ایمیل ها شده و یا اینکه محتوای ایمیل‌ها را روی وب سایتهای و شبکه های اجتماعی منتشر کنند.»

مسئولان سایت، ایمیل‌ها و یا رمزهای ورودی را راستی آزمایی نکرده‌اند اما رابرت پاتر، یک کارشناس امنیت سایبری استرالیا می‌گوید: «دست‌کم مطمئنم که ایمیل‌ها و پسووردهای مسئولان سازمان جهانی بهداشت درست و قابل شناسایی هستند.»

ریتا کتز، مدیر سایت SITE نیز می‌گوید: «نئو نازی‌ها و راستگرایان افراطی پس از هک شدن این اطلاعات، آنها را به سرعت روی وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کردند.»

بسیاری از گروه‌های راست افراطی در سراسر جهان در پی شیوع ویروس کرونا، تئوریهای توطئه متفاوتی را مطرح کردند. اغلب آنها مخالف سیاست‌های قرنطینه هستند و اعتقاد دارند که شیوع ویروس کرونا ابتکار عمل دولت‌ها است که می‌خواهند اعتقادات و تجارت و حق حیات و آزادی را سلب کنند.

بسیاری از راست گرایان افراطی در ایالات متحده اعتقاد دارند که ویروس کرونا ساخته دست بشر است و چینی‌ها برای از بین بردن سفیدپوستان این کشور آن را خلق کرده‌اند.

یکی دیگر از تئوری‌های توطئه، زادۀ خلاقیت‌ گروههای راست افراطی، مسالۀ «ارتباط دادن ویروس کرونا به ویروس اچ آی وی، ناقل بیماری ایدز» است. این گروه‌ها اعتقاد دارند که ویروس اچ آی وی هم توسط انسان‌ها در آزمایشگاه‌های مخوف ساخته شده است.

هفته گذشته پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد که هکرهای وابسته به «دولت‌های خارجی» به موسسات آمریکایی که در حال تحقیق برای یافتن راه‌های درمان کرونا هستند، حمله کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

باورهای غلط کرونایی؛ آیا شما هم دچارش هستید؟

۱۰ کشور قوی و ضعیف از نظر امنیت سایبری؛ ایران در کدام گروه جای می‌گیرد؟

اطلاعات شخصی ۷۳ میلیون مشتری شرکت مخابراتی «ای‌تی‌ اند تی» در آمریکا به اینترنت درز کرد