ظریف در واکنش به پیشنهاد ترامپ: ما خودمان دستگاه تنفس مصنوعی صادر می‌کنیم

 ظریف در واکنش به پیشنهاد ترامپ: ما خودمان دستگاه تنفس مصنوعی صادر می‌کنیم
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ در سخنان روز شنبه خود همچنین مدعی شده بود که ایران در ابتدای سرکارآمدن او در پی گسترش توسعه طلبی خود در خاورمیانه بود در حالی که به گفته آقای ترامپ،‌ این کشور در حال حاضر تنها برای بقا مبارزه می‌کند.

آگهی

محمد جواد ظریف روز شنبه به پیشنهاد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای ارسال دستگاه‌های کمک تنفسی اضافه در کشورش به ایران واکنش نشان داد و اعلام کرد که ایران به زودی خود به جمع صادر کنندگان دستگاه‌های تنفس مصنوعی می‌پیوندد.

وزیر امور خارجه ایران این ادعا را با انتشار یک توییت و در واکنش به صحبت‌های تازه رئیس جمهوری آمریکا در خصوص وضعیت شیوع کرونا و بیماری کووید ۱۹ در ایران مطرح کرد.

دونالد ترامپ روز شنبه در سخنانی ضمن زیر سوال بردن آمار رسمی ارائه شده از سوی مقامات ایران در خصوص شمار قربانیان و مبتلایان ویروس کرونا در این کشور گفته بود کسی آمار قربانیان کرونا در ایران را باور نمی‌کند و آنچه از رسانه‌ها دیده می‌شود با رقم اعلام شده مغایرت دارد.

آقای ترامپ همچنین با اشاره به اینکه ایران اکنون به شدت درگیر شیوع کرونا است گفته بود: «اگر ایران دستگاه تنقس مصنوعی نیاز دارد من برای کمک به آنها آمادگی دارم. ما تعداد زیادی دستگاه تنفس مصنوعی اضافی داریم که می‌توانیم در اختیار بخش‌های درمانی ایران قرار دهیم.»

محمد جواد ظریف در پیام توییتری خود ضمن کنایه‌ای به این بخش از سخنان دونالد ترامپ اعلام کرده است که کشورش به زودی ظرف چند ماه دستگاه‌های تنفس مصنوعی به خارج صادر خواهد کرد.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه به بخش دیگری از سخنان رئیس جمهوری آمریکا که به تغییر رفتار ایران اشاره کرده بود، واکنش نشان داد و نوشت: «شما تنها کاری که لازم است انجام دهید دست برداشتن از دخالت در امور سایر کشورها است؛ به خصوص کشور من.»

آقای ظریف در ادامه این پیام خطاب به دونالد ترامپ تاکید کرده است که کشورش به توصیه هیچ‌ یک از سیاستمداران آمریکایی گوش نخواهد داد.

واشنگتن پیشتر نیز پیشنهاد کمک به ایران را برای مقابله با ویروس کرونا مطرح کرده بود اما رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه ایالات متحده خود به عنوان منشا تولید و گسترش ویروس کرونا در مظان اتهام قرار دارد پذیرش پیشنهاد کمک آمریکا در این شرایط را خلاف عقل و منطق توصیف کرده بود.

گفتنی است که دونالد ترامپ در سخنان روز شنبه خود همچنین مدعی شد که ایران در ابتدای سرکارآمدن او در پی گسترش توسعه طلبی در خاورمیانه بود در حالی که به گفته آقای ترامپ،‌ این کشور در حال حاضر تنها برای بقا مبارزه می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه تاکید کرده است که رفتار ایران تغییر کرده و مقامات ایران به دنبال مذاکره و دستیابی به توافق با ایالات متحده‌ آمریکا هستند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ابهام در کارایی دستگاه‌های کمک تنفسی ساخت فرانسه برای بیماری کووید۱۹

پنتاگون: اظهارات ترامپ درباره ایران، تایید حق دفاع از خود است

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند