نگرانی از شیوع فاجعه‌بار کرونا در کمپ‌های پناهجویان آمریکا

Immigration Detention Death
Immigration Detention Death Copyright Elliot Spagat/Copyright 2018 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز با استفاده از  آسوشیتدپرس
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«به این نتیجه رسیده ام که زنده از این زندان بیرون نمی‌رویم.»

آگهی

وکلای پناهجویان زندانی در اردوگاه‌های مهاجران در مرز ایالات متحده آمریکا و مکزیک نسبت به شیوع گسترده ویروس کرونا در میان موکلانشان در روزهای آینده به شدت هشدار دادند.

پناهجویان گرفتار در کمپ اوتای میسا در سن دیه‌گو (کالیفرنیا) می‌گویند پس از تست مثبت ویروس کرونای یکی از مهاجران زندانی، ماموران دادن ماسک به آن‌ها را مشروط به امضای تعهدنامه‌ای کرده اند که براساس آن، در صورت ابتلای آن‌ها به کووید-۱۹، حق ماندن در زندان‌های خصوصی را ندارند.

به گزارش آسوشیتدپرس، سه پتاهجوی زندانی در این کمپ در گفت‌وگوی تلفنی با این خبرگزاری گفتند پس از آنکه مهاجران این شرط را رد کردند، ماموران ماسک‌ها را از اردوگاه بیرون بردند.

شرکت کُرسیویک، مالک زندان اوتای میسا اهدای مشروط ماسک به امضای این تعهدنامه را تکذیب کرده است.

وکلای پناهجویان هشدار می‌دهند که با وجود تلاش اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده برای کاهش شمار پناهجویان در دوره شیوع ویروس کرونا، نبود ماسک و کمبود مواد بهداشتی و شوینده و همچنین ازدحام بالا در اردوگاه‌های پناهجویان، احتمال ابتلای سریع صدها نفر به بیماری کووید-۱۹ در روزهای آینده به شدت جدی است.

شمار مبتلایان اردوگاه اوتای میسا تنها در هفت روز از یک نفر به ۱۲ نفر افزایش پیدا کرد. این در حالی است که در ۱۲ زندان دولتی دیگر دست‌کم ۷۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده و صدها نفر در سلول‌هایشان قرنطینه شده اند.

ایالات متحده آمریکا بزرگ‌ترین قربانی ویروس کرونا در جهان است.

AP

ایالات متحده آمریکا مانند بسیاری دیگر از کشورهای جهان تلاش می‌کند تا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا شمار زندانیان را کاهش دهد. به این ترتیب شمار محبوسان بازداشتگاه‌های اداره مهاجرت و گمرک این کشور در هفته گذشته از ۳۷هزار به ۳۳هزار و ۸۰۰ نفر کاهش یافت.

این در حالی است که نهادهای حقوقی حامی پناهجویان با این استدلال که مهاجران مرتکب جرمی نشده اند که برای آن مجازات شوند، خواستار آزادی فوری تمام پناهجویان در بند در اردوگاه‌ها و بازداشتگاه‌های ایالات متحده هستند. با این حال به نظر می‌رسد که در صورت تحقق این درخواست و خالی شدن مراکز تجمیع پناهجویان، شرکت‌های خصوصی اداره زندان‌های ایالات متحده، مانند بسیاری دیگر از بخش‌های اقتصادی این کشور با رکود مطلق مواجه شوند. اندرو آرتور از مرکز مطالعات مهاجرت که یک نهاد حامی کاهش مهاجرت به آمریکا است می‌گوید: «بازداشتی‌ها به امکانات بهداشتی و درمانی و خدمات سازمان دولتی مهاجرت دسترسی دارند. نفع شرکت‌های خصوصی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است چرا که این شرکت‌ها می‌خواهند تجارت زندان را ادامه دهند.»

یکی از چالش‌های جدی اردوگاه‌ها و زندان‌های پناهجویان در ایالات متحده مانند دیگر مناطق جهان، کمبود ماسک برای زندانیان است. اداره مهاجرت و گمرک آمریکا تاکنون حاضر نشده درباره این مشکل توضحی بدهد.

خوزه، یکی از مهاجران محبوس در زندان اوتای میسا سن‌ دیه‌گو به خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید: «نگهبانان ویروس را به زندان ما آوردند. آن‌ها بدون ماسک و دستکش وارد سلول من شدند، بدنم را لمس و وسایل شخصی‌ام را تفتیش کردند.»

الزی، یکی از پناهجویان السالوادوری همین اردوگاه می‌گوید زندانیان در نبود ماسک، با وجود تهدیدهای گارد بازداشتگاه، چیزی جز تی‌شرت‌هایشان برای پوشاندن صورت ندارند: «وحشت از این وضعیت من را به این نتیجه می‌رساند که زنده از این زندان بیرون نمی‌رویم.»

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پزشکان بدون مرز: جان پناهجویان به بهانه مبارزه با کرونا در خطر است

پوتین در پاسخ به پیشنهاد کمک ترامپ: خواهان هم‌یاری در دوره همه گیری ویروس هستیم

سیاه پوستان، بزرگترین قربانیان کرونا در آمریکا