انعکاس اخبار ویروس‌کرونا در روزنامه‌های معتبر اروپا و آمریکا

انعکاس اخبار ویروس‌کرونا در روزنامه‌های معتبر اروپا و آمریکا
Copyright Headlines across the globe
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

چین به گونه‌ای موفق شده مانع از تداوم گسترش ویروس کرونا شود؛ اتفاقی که هنوز در دیگر کشورهای جهان روی نداده است. در حال حاضر قاره اروپا و پس از آن آمریکا بیش از هر نقطۀ دیگری در جهان آلوده به این ویروس است.

آگهی

بیش از سه ماه است که جهان با ویروسی مرگبار دست و پنجه نرم می‌کند. این ویروس که گفته می‌شود اولین مورد انتقال آن به انسان در دسامبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان چین دیده شده، بسرعت در چهار گوشه جهان شیوع پیدا کرده است.

حاصل شیوع جهانیِ کووید ۱۹ تا لحظه تنظیم این مطلب در ظهر شنبه ۱۱ آوریل، ابتلای بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و مرگ بیش از ۱۰۳ هزار نفر بوده است.

چین، بنا به اخبار رسمی که دولت این کشور منتشر می‌کند ظاهراً موفق شده مانع از تداوم گسترش این ویروس شود؛ اتفاقی که هنوز در دیگر کشورهای جهان روی نداده است. در حال حاضر قاره اروپا و پس از آن آمریکا بیش از هر نقطۀ دیگری در جهان به این ویروس آلوده است.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به آخرین اخبار منتشر شده در روزنامه‌های معتبر اروپایی دربارۀ این ویروس و اقدامات دولت‌ها برای مقابله با آن.

آلمان

هفته نامه «اشپیگل» در مطلبی تحت عنوان «باور، عشق، شجاعت» به موضوع روانشناسی ترس و بحران در دوران شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان پرداخت. این مطلب زمانی منتشر شده است که آلمان بلحاظ همه‌گیری ویروس کرونا، در جایگاه پنجم رتبه بندی جهان قرار دارد. تا کنون بیش از ۱۲۲ هزار نفر در این کشور به کووید ۱۹ مبتلا شده و بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر نیز جان باخته‌اند.

Der Spiegel

در صفحه اول روزنامه پرتیراژ «زوددویچه تسایتونگ» نیز مقاله‌ای با این عنوان به چشم می‌خورد: «چوپانی بدون گوسفند».
در کنار این تیتر، کشیش‌هایی دیده می‌شوند که در سراسر این قاره، خود را برای برگزاری مراسم عید پاک آماده می‌کنند آنهم در حالی که نیمکت کلیساها خالی از مومنان مسیحی است.

Süddeutsche Zeitung

فرانسه

روزنامه «لوموند» فرانسه با انتشار ویژه نامه‌ای، به فعالان بخش سلامت این کشور که در خط مقدم مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا هستند، ادای احترام کرده است. در این کشور تا کنون بیش از ۱۲۴ هزار و ۸۰۰ نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده و بیش از ۱۳ هزار نفر نیز از این بیماری جان باخته‌اند.

Le Monde

روزنامه «فیگارو» نیز گزارشی از نشست اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه با دیدیه رائولت، متخصص بیماری‌های عفونی در شهر مارسی منتشر کرده است. در زمانی که بحث‌های علمی و سیاسیِ بسیاری درباره استفاده از داروی کلروکین برای درمان مبتلایان به کووید ۱۹ وجود دارد، این پزشک متخصص از مدافعان استفاده از این دارو است.

Le Figaro

ایتالیا

روزنامه ایتالیایی «لا رپوبلیکا» مقاله‌ای با عنوان «استراتژی خروج» منتشر کرده و در آن به برنامه‌های دولت برای مهار ویروس کرونا پرداخته است. بنا بر این گزارش، دولت تصمیم دارد تا محدودیت‌های اجتماعی اعمال شده را تا ۴ مه (۱۵ اردیبهشت) ادامه دهد.

این روزنامه همچنین گزارشی درباره «کاهش آهسته» نرخ آلودگی به کرونا در ایتالیا منتشر کرده است. ایتالیا در حال حاضر دارای بالاترین شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در جهان است. تا کنون بیش از ۱۴۷ هزار و ۵۰۰ نفر در این کشور به کووید ۱۹ مبتلا شده و بیش از ۱۸ هزار و ۸۴۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

La Repubblica

اسپانیا

روزنامه اسپانیایی «ال پائیس» در سرمقاله خود به بستۀ نجات ۵۰۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران کرونا پرداخته است. «ال پائیس» به این موضوع اشاره دارد که اولا پیش‌شرط استفاده از این کمک‌ها انجام اصلاحات مالی نیست و دیگر اینکه این بستۀ نجات، شامل اوراق قرضه که امکان استقراض با نرخ بهره پایین را بوجود می‌آورد نیز نخواهد بود.

El País

هلند

روزنامه هلندی «هت پارول» چاپ آمستردام توافق کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تخصیص کمک مالی به اعضا با هدف مهار کرونا را یک توافق «تاریخی» توصیف کرده است. هلند در کنار اتریش و آلمان از جمله کشورهایی است که با طرح اعطای وام مبتنی بر واگذاری اوراق قرضه مخالف بوده است.

Het Parool

ایرلند

روزنامه ایرلندی «تایمز» ضمن اعلام تصمیم دولت مبنی بر اینکه محدودیت‌های اجتماعی تا ۴ مه ادامه دارد، به نقل قول از مقامات بهداشت ایرلند پرداخته است که می‌گویند سرعت انتشار ویروس کرونا در این کشور کند شده است. تا کنون بیش از ۸ هزار نفر در این کشور به کووید ۱۹ مبتلا شده و دست‌کم ۲۸۷ نفر جان باخته‌اند.

این روزنامه همچنین به وضعیت شرکت دبنهامز اشاره دارد که ۲ هزار کارمند آن در پی شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده‌اند و برای شرکت چاره‌ای جز انحلال باقی نمانده است. در پی شیوع ویروس کرونا نرخ بیکاری در ایرلند تا ۱۶ درصد افزایش یافته است.

The Irish Times

بریتانیا

روزنامه «دیلی تلگراف» به وضعیت رو به بهبود بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور پرداخته است که در پی ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری و حتی به بخش مراقبتهای ویژه منتقل شد. این روزنامه همچنین به این موضوع پرداخته است که از زمان آغاز بحران کرونا در این کشور ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دیگر به دریافت کنندگان کمک‌های اجتماعی در سراسر بریتانیا اضافه شده‌اند.

The Daily Telegraph

عناوین برخی روزنامه‌های آمریکا

در خارج از قاره سبز نیز نگاهی به مهمترین عناوین دو روزنامه آمریکایی خواهیم داشت. روزنامه «نیویورک تایمز» به افزایش شمار بیکاران در ایالات متحده آمریکا از زمان آغاز شیوع کرونا در این کشور اشاره داشته است. به نوشته این روزنامه شمار بیکاران آمریکا به ۱۷ میلیون نفر افزایش یافته و شمار متقاضیان دریافت کمکهای اجتماعی نیز به اندازه شمار افرادی رسیده است که پیش از این در دوران رکود سال ۲۰۰۸ میلادی چنین مزایایی دریافت می‌کردند.

The New York Times

در صفحه نخست «واشنگتن پست» هم تصویری از گورهای دسته جمعی جزیره هارت نیویورک چاپ شده است. بنا بر اعلام مقامات شهر نیویورک، از این جزیره برای دفن افرادی که هویت آنها روشن نیست استفاده خواهند کرد.

تاکنون بیش از ۵۰۳ هزار نفر در ایالات متحده آمریکا به کووید ۱۹ مبتلا شده و بیش از ۱۸ هزار و ۷۶۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

آگهی
The Washington Post

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد

کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها