هیات مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان مشخص شد

افغانستان
افغانستان Copyright Rahmat Gul/AP
Copyright Rahmat Gul/AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت دولت در امور صلح افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروهی ۲۱ نفره برای مذاکره با طالبان مشخص شده است.

آگهی

وزارت دولت در امور صلح افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروهی ۲۱ نفره برای مذاکره با طالبان مشخص شده است.

سلام رحیمی، وزیر دولت در امور صلح افغانستان در توئیتی نوشت که محمد معصوم استانکزی، رئیس سابق امنیت ملی این کشور ریاست این هیات را بر عهده می‌گیرد.

فاطمه گیلانی، نادر نادری، عبدالمتین بیک، فوزیه کوفی، ضرار احمد مقبل، عبدالهادی ارغندیوال، محمد رسول طالب، حبیبه سرابی، غیرت بهیر، محمد حفیظ منصور، غلام فاروق مجروح، عنایت الله بلیغ، باتور دوستم، کلیم‌الله نقیبی، محمد ناطقی ، ایوب انصاری، شهلا فرید، شریفه زرمتی، خالد نور، امین احمدی اعضای دیگر این هیات هستند.

این وزارتخانه تاکید کرده است که این هیات با دقت فراوان و مشورت‌های لازم با جناح‌ها و اقشار تاثیرگذار جامعه در افغانستان تعیین شده است.

طلوع نیوز نوشت شهلا فرید، محمد ناطقی، حفیظ منصور، زینب موحد، باتور دوستم، دکتر امین احمدی که از حامیان عبدالله عبدالله شناخته می‌شوند نامشان در این فهرست قرار گرفته است.

سلام رحیمی تاکید کرده است که وزارت دولت در امور صلح افغانستان برای برای پیشبرد روند صلح و مدیریت تمامی میکانیسم‌های تصمیم‌گیری، سهولت‌‌های مورد نیاز را از سوی دولت فراهم می‌کند و امور اجرایی مربوط را مسئولانه به پیش خواهد برد.

طبق توافق‌های صورت گرفته قرار است پس از آزاد شدن زندانیان دو طرف، مذاکره مستقیم دولت افغانستان با نمایندگان طالبان آغاز شود.

طبق نوشته طلوع نیوز، عزیز رفیعی، رییس مجتمع نهادهای جامعه مدنی در واکنش به اعضای این هیات گفت: «ملاحظات سیاسی باز هم باعث شد که متاسفانه ما در مرحله اول اعتماد عمومی اجتماعی را نتوانیم جلب کنیم.»

با این حال طبق این گزارش، شهلا فرید، عضو هیات مذاکره کننده نیز اظهار داشت: «تا هنوز من با آنان [اعضای هیات] نشست نداشته‌ام بسیاری‌ از آن‌ها را نمی‌شناسم اما حداقل از جانب پنج زنی که در این هیات حضور دارند، مطمئن باشید که موثر خواهند بود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد

غارت میراث فرهنگی افغانستان؛ گنجینه‌های باستانی در ۱۶۲ مکان با بولدوزر تخریب شد

سازمان ملل اعدام‌های در ملاءعام افغانستان را به شدت محکوم کرد