روحانی: مرخصی زندانیان تا پایان فروردین تمدید می‌شود

 روحانی: مرخصی زندانیان تا پایان فروردین تمدید می‌شود
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آقای روحانی که در پایان نشست روز سه شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا سخن می‌گفت همچنین از ادامه تعطیلی مشاغل و اجتماعات تا پانزدهم فروردین خبر داد.

آگهی

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران روز سه شنبه با اشاره به مصوبات جدید ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا از تمدید مرخصی زندانیانی که به دلیل شرایط فعلی از زندان خارج شده‌اند، خبر داد.

رئیس جمهوری ایران تصریح کرد آن دسته از زندانیانی که تا پانزده فروردین به مرخصی آمده‌اند بر اساس تصمیم جدید تا پایان ماه جاری در مرخصی خواهند ماند و تصمیمات تازه‌تر در این خصوص در صورت لزوم متعاقبا اعلام خواهد شد.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران پیش از این از اعطای مرخصی به ۸۵ هزار نفر از زندانیان به دلیل بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا خبر داده و تاکید کرده بود که «۵۰ درصد از زندانیان امنیتی نیز از این مرخصی بهره برده‌اند.»

تعطیلی مشاغل و حضور گردشی کارمندان در محل کار

آقای روحانی که در پایان نشست روز سه شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا سخن می‌گفت همچنین از ادامه تعطیلی مشاغل و اجتماعات تا پانزدهم فروردین خبر داد و یاد آور شد: «غیر از تجمع مردم برای تهیه مواد غذایی و بهداشتی نباید در بقیه موارد تجمعی داشته باشیم. به مردم توصیه می کنیم در مراسم غم و عزا، شادی و عروسی و یا مناسبت دیگر تجمعی نداشته باشند.»

رئیس جمهوری ایران در ادامه با اشاره به بحث حضور کارمندان دولت در سر کارهای خود تاکید گفت: «جدا از نیروهای مسلح که به طور طبیعی مقررات خودشان را دارند و به آنها ابلاغ می‌شود، یک سوم کارمندان به طور گردشی تا پانزدهم فروردین سرکار باشند و دو سوم به مرخصی بروند تا از این دوران عبور کنیم.»

رئیس جمهوری ایران در این خصوص تصریح کرد که برخی افراد که «شغل‌های حساس دارند و نیازمندی‌های عمومی را تامین می‌کنند باید در محل کار خود حاضر شوند.»

گفتنی است که سخنگوی وزارت بهداشت ایران نیز روز سه شنبه با اشاره به طرح کاهش حضور کارمندان در ادارات گفته بود که قرار است حداکثر تا یک سوم جمعیت کارکنان فقط برای امور ضروری مردم به صورت شیفت بندی یا کشیک در اداره‌ها یا سازمان‌ها حاضر شوند.

کاهش فوتی ها

آقای روحانی همچنین با استناد به گزارشی که در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شده از کاهش ورودی‌ به بیمارستان‌ها در استان‌های کشور خبر داد و تاکید کرد که تعداد فوتی‌ها نیز با روند کاهشی روبرو بوده است.

رئیس جمهوری ایران در پایان بار دیگر از مردم دعوت کرد که توصیه‌های بهداشتی را را مراعات کنند تا کشور بتواند هر چه سریعتر از این مرحله عبور کند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار دفتر روحانی به روزنامه کیهان: تلاش‌هایتان براندازانه است

تغییر موضع ایران: نیازی به پزشکان بدون مرز برای مقابله با کرونا نداریم

شماری از زندانیان سیاسی با محکومیت کمتر از ۵ سال عفو شدند