ترامپ: احتمال رکود اقتصادی آمریکا در سایه ویروس‌کرونا منتفی نیست

ترامپ: احتمال رکود اقتصادی آمریکا در سایه ویروس‌کرونا منتفی نیست
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ در خصوص پیشنهادهای مطرح شده برای به تعویق افتادن انتخابات مقدماتی و درون حزبی ریاست جمهوری که قرار است روز سه شنبه در چهار ایالت آمریکا برگزار شود گفت که این اقدام بی فایده است.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه ۲۶ اسفند (۱۶ مارس) در جمع خبرنگاران در کاخ سفید، از مردم کشورش خواست در اجتماعات بیش از ۱۰ نفر شرکت نکنند تا بلکه از این طریق شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده به کلی مهار شود.

رئیس جمهوری آمریکا که به دلیل بحران ناشی از افزایش شمار مبتلایان و قربانیان بیماری کووید-۱۹ و نحوه مدیریت این بحران در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در آمریکا به شدت از سوی رقبای سیاسی و دمکرات ها تحت انتقاد قرار دارد، زمان احتمالی مهار کامل این بحران در کشورش را ماه ژوئیه یا اوت آینده اعلام کرد.

آقای ترامپ در این خصوص تصریح کرد که اگر به خوبی در این زمینه تلاش شود و شهروندان نیز با عمل به توصیه های بهداشتی همراهی کنند حوالی ماه های ژوئیه یا اوت به پایان وضعیت بحرانی کنونی خواهیم رسید.

تعویق انتخابات درون حزبی «بی فایده» است

دونالد ترامپ در خصوص پیشنهادهای مطرح شده برای به تعویق افتادن انتخابات مقدماتی و درون حزبی ریاست جمهوری که قرار است روز سه شنبه در چهار ایالت آمریکا برگزار شود گفت که چنین پیشنهادی بی فایده است. وی در ادامه یادآور شد که این برعهده مسئولان ایالت ها است که به خوبی در این مورد تصمیم گیری کنند. به گفته آقای ترامپ به تعویق انداختن انتخابات مسئله مهمی است اما از دیدگاه وی ثمری ندارد.

این در حالیست که مایک دی واین، فرماندار جمهوری خواه ایالت اوهایو ساعاتی پیش خواستار آن شده بود که انتخابات درون حزبی در ایالت تحت ریاست اش دست کم تا دوم ژوئن به تعویق بیافتد. وی همچنین با انتشار توییتی اعلام کرده بود چون به صورت یکجانبه اختیار به تعویق انداختن رای گیری را ندارد برای عملی شدن این کار به دستگاه قضایی متوسل خواهد شد.

احتمال رکود منتفی نیست

سخنان رئیس جمهوری آمریکا در خصوص تبعات شیوع ویروس کرونا در کشورش در حالی ایراد می شود که بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا به شدت اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار داده است. افت نزدیک به ده درصدی قیمت هر بشکه نفت در بازار نیویورک از نشانه های بارز در پیش بودن این بحران اقتصادی است.

دونالد ترامپ روز دوشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران در باره مواجه شدن اقتصاد آمریکا با رکود، تحت تاثیر شیوع گسترده و پرشتاب ویروس کرونا این احتمال را منتفی ندانست.

از سوی دیگر هفت کشور صنعتی جهان از جمله آمریکا که برای نخستین بار پس از سالها با خطر رکود مواجه شده اند با انتشار بیانیه ای مشترک بر عزم خود جهت مقابله با خطرهای ناشی از همه گیر شدن ویروس کرونا و متوقف شدن رشد اقتصاد جهانی و فرا رسیدن دوران رکود تاکید کردند.

شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا طی بیست و چهار ساعت گذشته با افزایش ۱۷ موردی به ۸۵ نفر رسیده و در همین دوره زمانی با ابتلای ۸۵۴ فرد دیگر به این ویروس تعداد کل مبتلایان در این کشور به ۴۵۳۴ نفر افزایش یافته است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ارائه بسته‌های مالی ۳.۵ تریلیون یورویی؛ دولت‌ها چگونه بر رکود کرونا غلبه می‌کنند؟

فرمان ترامپ بورس‌های اروپا را قرمزپوش کرد

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها