«خودکشی محتمل‌ترین هدف جوان فرانسوی در حمله به افسر ژاندارمری است»

پلیس فرانسه
پلیس فرانسه Copyright حمله تروریستی
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

عامل حمله جوانی است که دوره نظامی را برای عضویت در ارتش سپری می کرد.

آگهی

نیروهای امنیتی فرانسه هم چنان بر سر تروریستی بودن حمله جوان ۱۹ ساله به نیروهای نظامی در ژاندارمری شهر دیوز، در شمال شرقی این کشور، تردید دارند. عامل حمله جوانی است که دوره نظامی را برای عضویت در ارتش سپری می کرد.

ماتیاس ار، نظامی ۱۹ ساله پس از حمله با چاقو به یک افسر پلیس و زخمی کردن بازوی وی، بر اثر شلیک پلیس زخمی و روانه بیمارستان شد.

این حمله بعد از ظهر دوشنبه رخ داد. همان روز عامل حمله مورد عمل جراحی قرار گرفت و از صبح روز بعد توسط نیروهای پلیس شهر متز، مرکز منطقه موزل بازجویی شد.

نیروهای پلیس متز اعلام کردند که او هیچ پرونده ای پیش از این نداشته و هم چنین معلوم شده است که در فهرست مظنونان به تروریسم و یا افرادی که به گروه های اسلام‌گرای افراطی پیوسته اند، قرار ندارد.

مهم ترین فرضیه‌ای که تا این لحظه نیروهای امنیتی آنرا محتمل دانسته اند «اقدام به خودکشی» بوده است. 

گفته می شود در اولین بازجویی ها ماتیاس ار اعتراف کرده که آرزویش کشته شدن با تیر ماموران پلیس فرانسه بوده است، بدون اینکه حمله او هیچ دلیل مذهبی داشته باشد. به همین جهت دادستان ضدتروریسم هنوز وارد پرونده حمله این جوان نوزده ساله نشده است. 

همزمان خانه پدری این جوان در مرکز فرانسه و نیز اتاقی که به عنوان سرباز ارتش در پادگان شهر دیوز در اختیار داشته مورد بازرسی قرار گرفته اما هیچ سلاح گرم و یا سردی پپدا نشده است.

یکی از ماموران پلیس که پرونده او را بررسی کرده به خبرنگاران گفته است که وی مانند تمام جوانان هم سن خود زندگی می کرده است.

دوشنبه ساعت دو و چهل دقیقه بعد از ظهر زمانی که آژیر قرارگاه عملیاتی ژاندارمری دیوز به صدا درآمد برخی از ماموران اعلام کردند که عامل حمله ادعای پیروی از نیروهای داعش را می کند.

ماتیاس ار در زمان حمله نه یونیفورم نظامی بلکه لباس شخصی بر تن داشته است.

کریستوف کاستانر، وزیر کشور فرانسه با تشکر از نیروهای مستقر در قرارگاه ژاندارمری اعلام کرد خونسردی آنها در برخورد با عامل حمله مایه مباهات است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترکیه ۱۱ زندانی فرانسوی مظنون به عضویت در داعش را به فرانسه بازگرداند

عضو سابق نیروهای مسلح ایرلند و عروس داعش در بدو ورود به دوبلین بازداشت شد

داعش مسئولیت حمله تروریستی روز جمعه در لندن را بر عهده گرفت