نتایج نظرسنجی تازه از محبوبیت کم سیاست خارجی آمریکا در نگاه مردم جهان

نتایج نظرسنجی تازه از محبوبیت کم سیاست خارجی آمریکا در نگاه مردم جهان
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، آماده می‌شود تا نطق سالانه خود را درباره راهبرد کلان این کشور در عرصه داخلی و خارجی در کنگره ایراد کند؛ نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد مردم کمتر کشوری در جهان با سیاست خارجی وی موافقت دارند.

آگهی

نتایج یک نظرسنجی تازه، در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، آماده می‌شود تا نطق سالانه خود را درباره راهبرد کلان این کشور در عرصه داخلی و خارجی در کنگره ایراد کند، نشان می‌دهد که نگاه‌های جهانیان به سیاست خارجی وی اغلب منفی است. 

مرکز تحقیقات پیو (Pew Research Center) روز سه‌شنبه ۴ فوریه اعلام کرده است که نتایج پژوهش این موسسه در ۳۳ کشور جهان نشان می‌دهد اکثر مردم این کشورها از راهبردهای سیاست خارجی اتخاذ شده توسط دولت ترامپ ناراضی هستند.

افزایش تعرفه بر اقلام وارداتی از کشورها (با میانگین ۶۸ درصد مخالفت)، خروج از پیمان تغییرات اقلیمی پاریس (با میانگین ۶۶ درصد مخالفت)، احداث دیوار در مرز با مکزیک (با میانگین ۶۰ درصد مخالفت) و کاهش میزان مهاجران ورودی به خاک آمریکا (با میانگین ۵۵ درصد مخالفت) در راس موضوعاتی قرار داشته‌‌اند که نارضایتی افراد جهان را از دولت دونالد ترامپ برانگیخته‌ است.

تصمیم ایالات متحده مبنی بر خروج از توافق اتمی با ایران موسوم به برجام نیز با مخالفت ۵۲ درصدی مواجه شده است، در حالی که ۲۹ درصد موافقت خود را با تصمیم آمریکا دراین باره ابراز داشته‌اند.

در میان موضوعات سیاست خارجی، مذاکرات با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از موضوعاتی بوده است که افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی با آن بیشتر موافق بوده‌اند. در مجموع ۴۱ درصد از این مذاکرات ابراز رضایت کرده‌اند در همان زمان که ۳۶ درصد مخالف آن بوده‌اند.

در میان کشورهایی که در آن‌ها نظرسنجی برگزارشده است اسرائیل تنها کشوری است که اکثریت آن، شامل ۵۵ درصد، با سیاست‌های دونالد ترامپ موافق بوده‌اند. در واقع این میزان ۱۸ درصد بالاتر از نرخ موافقت با سیاست‌های دونالد ترامپ در خود خاک آمریکا است.

در کشورهایی نظیر آلمان، فرانسه، هلند و سوئد میزان موافقت با سیاست‌های دونالد ترامپ کمتر از ۱۰ درصد بوده است. این در حالی است که در اروپای شرقی کشورهای بیشتری با سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا موافق بوده‌اند. برای مثال در لهستان و مجارستان موافقان یک سوم بیشتر از مخالفان هستند.

دونالد ترامپ سخنرانی سالانه خود را روز چهارشنبه در کنگره ایراد خواهد کرد.

در سخنرانی سالانه روسای جمهور آمریکا به طور سنتی به تبیین دیدگاه های کلان و راهبردی خود در سیاست داخلی و خارجی در طول سال پیش رو می پردازند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه یک تحقیق: بسیاری از مردم جهان دیگر به دموکراسی باور ندارند

ترامپ دیدگاه مردم جهان نسبت به آمریکا را منفی کرده است

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها