نتیجه یک نظرسنجی: اعتماد جهانی به پوتین بیشتر از ترامپ است

نتیجه یک نظرسنجی: اعتماد جهانی به پوتین بیشتر از ترامپ است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

بر اساس نتایج یک تحقیق، شهروندان تعدادی زیادی از کشورهای هم پیمان ایالات متحده آمریکا در سراسر جهان، به ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه بیشتر از دونالد ترامپ، همتای آمریکایی او در زمینه تصمیم گیری درباره مسائل جهانی، اعتماد دارند.

بر اساس گزارش مرکزتحقیقاتی پیو مستقر در واشنگتن که روز چهارشنبه منتشر شد، در کشورهای ژاپن و کره جنوبی و نیز در هفت کشور اروپایی از جمله هم پیمانان آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، بیشتر کسانی که از آنان نظرخواهی شده بود، معتقد بودند که در باره موضوعات جهانی آقای پوتین بیشتر قابل اعتماد است. این کشورهای اروپایی شامل یونان، آلمان، ترکیه، مجارستان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا هستند.

در نظرسنجی پژوهشکده «پیو» هر دو رهبر یاد شده، از نظر اعتماد جهانی به آنان، نتایج ضعیفی داشتند اما رقمهای ثبت شده برای آقای ترامپ بویژه نشان دهنده میزان بالای عدم اعتماد افکار عمومی جهانی نسبت به وی بود.

با این حال، این نظرخواهی که اوایل سال جاری میلادی در ۳۷ کشور جهان انجام شد، نشان می دهد که میزان اعتماد به تصمیم گیریهای دونالد ترامپ در کشورهای بریتانیا، کانادا، هلند و لهستان در مقایسه با ولادیمیر پوتین بیشتر است.

همچنین در کشورهای غیر عضو ناتو، اعتماد به آقای ترامپ در کشورهای استرالیا، فیلیپین و نیز در اسراییل بیشتر است. در اسراییل اعتماد به آقای ترامپ در مقایسه با همتای روس وی بسیار بالاتر است.

شصت درصد از مجموع افراد نظرخواهی شده در سراسر جهان گفتند به ولادیمیر پوتین اعتماد ندارد. کمترین بی اعتمادی به رییس جمهوری روسیه در کشورهای اروپایی ثبت شده است.

پژوهشکده «پیو» بخشی از آمار خود در این باره را در ماه ژوئن گذشته منتشر کرده بود که نشان می دهد تنها ۲۲ درصد از مصاحبه شوندگان در مورد تصمیم گیری در زمینه مسایل جهانی، به دونالد ترامپ اعتماد می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محاکمه تاریخی رئیس جمهوری سابق؛ دادستان پرونده: ‌ترامپ دست به توطئه‌چینی مجرمانه زده است

مردی که مقابل دادگاه محاکمه ترامپ خودسوزی کرده بود جان باخت

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد