جان باختگان کرونا به ۱۷۰ نفر رسید؛ مبتلایان بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ نفر

جان باختگان کرونا به ۱۷۰ نفر رسید؛ مبتلایان بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ نفر
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان جهانی بهداشت اعلام وضعیت اضطراری جهانی را در پی گسترش ویروس کرونا بررسی می‌کند.

آگهی

شمار مبتلایان به ویروس کشنده کرونا به بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ نفر رسید. این در حالی است که مقامات چینی تخمین می‌زنند حدود ۲۵ هزار نفر در شهر ووهان چین به این بیماری مبتلا شده‌اند. کرونا تا به امروز ۱۷۰ قربانی گرفته است.

از سوی دیگر کشورهای غربی در حال تخصیص پروازهای اختصاصی برای انتقال شهروندان خود از این منطقه هستند. مقامات سازمان جهانی بهداشت دو روز پس از اینکه اعلام کردند وضعیت مربوط به ویروس کرونا در حال حاضر اضطراری نیست، در بیانیه‌ای جدید اظهار داشتند که اعلام وضعیت اضطراری جهانی را بررسی می‌کنند.

از سوی دیگر مقامات چینی می‌گویند این بیماری کشنده به سراسر این کشور منتقل شده و اقدامات ویژه‌ای برای کنترل و مقابله با این بیماری در دست کار دارند.

کارفرمایان در چین، به تمام کارمندان خود که به استان هوبی رفته‌اند گفته‌اند تا اطلاع ثانوی دورکاری کنند و به محل کار خود بازنگردند.

از سوی دیگر استرالیا اعلام کرده است شهروندان این کشور که از ووهان چین به کشور خود باز می‌گردند به مدت دو هفته در قرنطینه باقی می‌مانند. کره جنوبی هم اعلام کرده پلیس می‌تواند کسانی که در مقابل قرنطینه شدن مقاومت می‌کنند را دستگیر کند.

به جز چین که اکثریت افراد مبتلا به این ویروس در این کشور قرار دارند، تعداد مبتلایان به کرونا در تایلند، هنگ‌کنگ و تایوان نیز به ترتیب ۱۴، ۱۰ و ۸ نفر گزارش شده است.

به جز چین، ۱۴ کشور دیگر دنیا از جمله ایالات متحده، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، فرانسه و کانادا هم در فهرست کشورهایی هستند که ویروس کرونا در آنجا مشاهده شده است.

از سوی دیگر مقامات وزارت بهداشت ایران می‌گویند تاکنون موردی از این ویروس در کشور گزارش نشده است. ضمن اینکه بازرسی‌های بهداشتی و پزشکی در مبادی ورودی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تعبیه شده و مسافرانی که به ویژه از شرق آسیا وارد ایران می‌شوند مورد معاینه‌های لازم قرار می‌دهند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده است این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود. نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کمیسیون بهداشت ملی و وزارت مالی چین تاکنون ۶۰ میلیارد یوان (۸.۷۴ میلیارد دلار) برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص داده‌اند.

این ویروس درحال حاضر هیچ معالجه مشخص یا واکسنی ندارد اما شماری از بیماران به تدریج سلامتی خود را باز یافته اند.

سازمان بهداشت جهانی خطر ابتلا به ویروس کرونا را در چین «بسیار بالا» و در دیگر کشورها «بالا» توصیف کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گسترش ویروس کرونا به نقاط مختلف جهان؛ نگرانی جدی سازمان جهانی بهداشت

ویروس‌کرونا؛ استرالیا و نیوزیلند اتباعشان را در جزیره پناهجویان قرنطینه می‌کنند

تغییر قدرت در دنیای ثروتمندان؛ بمبئی بر تخت پادشاهی آسیا نشست