رونق کارگاه‌های تولید پرچم آمریکا و اسرائيل در ایران

رونق کارگاه‌های تولید پرچم آمریکا و اسرائيل در ایران
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک کارخانه تولید پرچم در شهر خمین ماهانه ۲ هزار عدد پرچم آمریکا و اسرائيل تولید می‌کند؛ پرچم‌هایی برای سوزاندن و لگدمال کردن.

آگهی

بالا گرفتن تنش‌ها بین ایران و آمریکا برای بسیاری نگران‌کننده اما دست‌کم برای یک گروه خبری خوش و پرمنفعت محسوب می‌شود؛ برای کارگاه‌هایی که در ایران پرچم آمریکا و اسرائيل را تولید می‌کنند و کسب و کارشان در ماه‌های اخیر رونق بسیاری یافته است.

یک کارگاه‌ تولید پرچم آمریکا و اسرائيل در شهر خمین ماهانه حدود ۲ هزار پرچم چاپ می‌کند. مجموع تولیدات این کارگاه‌ در سال به بیش از ۱ و نیم میلیون فوت مربع پرچم می‌رسد. 

قاسم غنجابی، مالک کارخانه تولید پرچم «دیبا» در این خصوص می‌گوید: «ما با مردم آمریکا و انگلستان مشکلی نداریم، ما با سردامداران و سیاستمداران آنها مخالفیم. اینکه در تظاهرات‌های مختلف پرچم کشورهای مختلف را می‌سوزانیم به این دلیل است که با سیاست‌هاشان مخالفیم نه با ملت‌های آنها.»

با بالاگرفتن تنش‌های ایران و آمریکا، فرهنگ آتش زدن و لگدمال کردن پرچم‌های آمریکا و اسرائيل هم رونق گرفته است. این موضوع چه در مراسم تشییع پیکر قاسم سلیمانی و چه در مراسم نماز جمعه در سراسر ایران بسیار دیده می‌شود.

مدیر کنترل کیفیت کارخانه «دیبا پرچم» در این خصوص می‌گوید: «سوزاندن پرچم آمریکا در مقایسه با اقدامات ناجوانمردانه‌ای که آمریکا انجام می‌دهد، هیچ است. وقتی واشنگتن قاسم سلیمانی را ترور می‌کند، آتش زدن پرچم آمریکا کمترین کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم.»

موضوع نگاه به آمریکا از ابتدای انقلاب سال ۵۷ در سپهر سیاسی ایران همواره چالش برانگیز بوده است. رهبران ایران از همان ابتداء، آمریکا را «شیطان بزرگ» خطاب کرده‌اند که در پی توطئه چینی علیه انقلاب اسلامی ایران است.

تنش‌ها بین ایران و ایالات متحده ماه گذشته و بدنبال ترور قاسم سلیمانی به بالاترین سطح در چهار دهه اخیر رسیده است. تهران در پاسخ به ترور آقای سلیمانی، پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق را موشک باران کرد.

به کانال تلگرامی یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مخالفان ترامپ پرچم آمریکا را در مقابل کاخ سفید آتش زدند

واکنش مجلس به تصمیم ترامپ: نمایندگان برجام و پرچم آمریکا را آتش زدند

کنعانی: ایران نیروی نیابتی ندارد اما اسرائيل نیابتی آمریکا است