پزشکان چگونه بیماری ناشی از ویروس جدید کرونا را درمان می‌کنند؟

پزشکان چگونه بیماری ناشی از ویروس جدید کرونا را درمان می‌کنند؟
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی شیوع ویروس جدید کرونا پزشکان و موسسه‌های طبی در دنیا برای درمان آن به تکاپو افتاده‌اند.

آگهی

در پی شیوع ویروس جدید کرونا پزشکان و موسسه‌های طبی در دنیا برای درمان آن به تکاپو افتاده‌اند.

تا به امروز دستکم حدود ۲۷۵۰ مورد ابتلا به این بیماری مرموز در چین و سایر کشورهای جهان گزارش شده و حدود ۸۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری کشنده جان خود را از دست داده‌اند.

در طول ۲۰ سال گذشته این سومین باری است که ویروس کرونا از حیوان به انسان سرایت می‌کند و دانشمندان در تلاش‌ هستند بهترین راه را برای متوقف کردن روند سرایت این بیماری سریع و مرگبار بیابند.

باید دانست که درمان به خصوصی برای ویروس‌های کرونا، که خانواده بزرگی از ویروس‌های عامل سرماخوردگی تا ذات‌الریه را تشکیل می‌دهند، وجود ندارد. پزشکان می‌گویند اغلب بیماران با گذشت زمان خود به خود بهبود می‌یابند.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری فدرال ایالات متحده، CDC، بهترین راه برای درمان علائم این ویروس داروهای تب‌بر و مسکن هستند که همراه با استفاده از اتاق مرطوب‌کننده و استحمام برای مقابله با سرفه و گلو‌درد توصیه می‌شوند.

دکتر جی لوک، سرپرست مرکز طبی که اولین بیمار این ویروس در آمریکا را پذیرش کرده است، می‌گوید معمولا قرص‌هایی نظیر تیلنول، آسپرین، یا طیفی از بازکننده‌های مجاری تنفسی برای مقابله با این موارد تجویز می‌شود. به گفته وی، درمان بیشتر بر مراقبت‌های ثانویه و حمایتی متمرکز است و کارکرد ویروس پس از طی دوره زمانی شروع به افت کرده و بدن خود را بازسازی می‌کند.

مایکل ایسون، متخصص بیماری‌های عفونی در بیمارستان نورث‌وسترن، می‌گوید در حال حاضر دارویی که به طور مخصوص بتوان در این خصوص تجویز کرد وجود ندارد و به همین خاطر همه‌چیز تجربی است.

بنابر اعلام پزشکان، ۷ نوع ویروس کرونا شناخته شده است که می‌تواند انسان را مبتلا کند. از این ۷ ویروس، ۴ نوع از سرماخوردگی‌های رایج هستند اما ۳ نوع دیگر دارای تاثیرات جدی بر سلامتی شناخته شده‌اند: سارس، مرس و اکنون ووهان.

سارس در سال ۲۰۰۳ شایع شد و ۸ هزار تن را مبتلا کرد که از این تعداد ۸۰۰ نفر جان باختند. مرس مدتی بعدتر در خاورمیانه شایع شد و مرگ ۸۵۰ نفر را باعث شد. با این حال هر دوی آن‌ها با اقدامات اولیه در زمینه سلامت عمومی مهار شدند. برای آن‌ها واکسنی در کار نبود و تنها با شستن دست‌ها، استفاده از ماسک، ایزوله ساختن فرد بیمار و نظایر آن تحت کنترل درآمدند.

دانشمندان همچنین در حال تحقیق بر روی واکسن ویروس جدید هستند. با این حال انتظار می‌رود تولید آن ماه‌ها یا شاید سال‌ها به طول بیانجامد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مردمان چه کشوری در جهان بیشتر دست‌های خود را می‌شویند؟

ویروس‌کرونا؛ استرالیا و نیوزیلند اتباعشان را در جزیره پناهجویان قرنطینه می‌کنند

شیوع ویروس کرونا در چین؛ شمار قربانیان به ۵۶ نفر رسید