چین برای مقابله با ویروس کرونا به استفاده از داروهای «اچ آی وی» روی آورد

چین برای مقابله با ویروس کرونا به استفاده از داروهای «اچ آی وی» روی آورد
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مسئولان کمیسیون سلامت ملی چین اعلام کرده اند که هرچند هنوز داروی موثری برای مقابله با نوع جدید کرونا کشف نشده است اما پزشکان به مبتلایان به این ویروس مصرف روزی دو بار دو قرص لوپیناویر و ریتوناویر را تجویز می کنند.

آگهی

مقامات چین اعلام کردند که پزشکان این کشور برای معالجه بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا به استفاده از داروهایی روی آورده اند که اغلب برای کنترل ویروس نقص ایمنی انسانی «اچ آی وی» (HIV) مورد استفاده قرار می گیرند.

پایگاه اینترنتی بلومبرگ به نقل از کمیسیون سلامت ملی چین در پکن گزارش داده است که پزشکان چینی اکنون به مبتلایان به ویروس جدید کرونا ترکیبی از دو داروی لوپیناویر و ریتوناویر تجویز می کنند. از این دو دارو از سال ۲۰۰۰ و ۱۹۹۶ میلادی تاکنون برای مقابله با تکثیر ویروس نقص ایمنی انسانی در بدن مبتلایان به «اچ آی وی» استفاده می شود.

ویروس نقص ایمنی انسانی «اچ آی وی» عامل بیماری ایدز است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مسئولان کمیسیون سلامت ملی چین اعلام کرده اند که هرچند هنوز داروی موثری برای مقابله با نوع جدید کرونا کشف نشده است اما پزشکان به مبتلایان به این ویروس مصرف روزی دو بار دو قرص لوپیناویر و ریتوناویر را تجویز می کنند. پزشکان چینی همچنین به مبتلایان به ویروس جدید کرونا روزی دو بار نوعی داروی اینترفرون می دهند. داروهای اینترفرون به تنظیم فعالیت دستگاه ایمنی بدن انسان کمک می کنند.

پیش از این گزارش هایی مبنی بر استفاده آزمایشی از داروهای لوپیناویر و ریتوناویر برای مقابله با ویروس جدید کرونا منتشر شده بود.

پزشکان چینی تلاش برای تولید واکسن نوع جدید ویروس کرونا را آغاز کرده اند. هرچند کارشناسان بر این باور هستند که تولید واکسن این ویروس می تواند سال ها طول بکشد.

شیوع نوع جدید ویروس کرونا در چین تاکنون جان ۵۶ نفر را در این کشور گرفته است. این در حالی است که بنا به اعلام مقامات چین تاکنون نزدیک به دو هزار نفر در این کشور به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا موثر است؟

موارد مشکوک کرونا در ایران؛ مقام‌های رسمی: مورد ابتلا نداریم

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است