کره جنوبی بالگرد، ناوشکن و سرباز به تنگه هرمز می‌فرستد

کره جنوبی بالگرد، ناوشکن و سرباز به تنگه هرمز می‌فرستد
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته برخی ناظران، کره جنوبی برای همراهی با متحد شماره یک خود یعنی آمریکا تصمیم گرفته به نحوی رفتار کند که در عین حال به روابط تجاری خوبش با ایران لطمه‌ای وارد نشود.

آگهی

کره جنوبی اعلام کرد به منظور همکاری در تأمین امنیت کشتیرانی، مأموریت یگان‌ مبارزه با دزدی دریایی خود را تا تنگه هرمز و دریای عمان گسترش می‌دهد.

وزارت دفاع کره جنوبی روز سه‌شنبه ۲۱ ژانویه، یکم بهمن ضمن اعلام این خبر گفته که قصد دارد امنیت کشتی‌ها و اتباع این کشور را که از تنگه هرمز عبور می‌کنند، تضمین کند.

یک یگان حفاظت دریایی کره جنوبی به هدف مبارزه با دزدی دریایی از سال ۲۰۰۹ میلادی در آب‌های سومالی و خلیج عدن حضور دارد. این کشور اکنون تصمیم گرفته تا در پاسخ به فراخوان آمریکا یک فروند ناوشکن ۴ هزار و ۴۰۰ تنی، یک فروند بالگرد و یک گروهان از نظامیان خود به استعداد ۳۰۰ نفر را به منطقه اعزام کند.

در سال گذشته میلادی به دنبال حملات منسوب به ایران به چند نفتکش در محدوده تنگه هرمز، تنش میان ایران و آمریکا بالا گرفت. این تنش در هفته‌های اخیر با کشته شدن قاسم سلیمانی به دست آمریکا و حمله ایران به پایگاه آمریکایی در عراق تشدید شده است. در برابر تهدید ایران به بستن آبراه بین‌المللی هرمز، آمریکا به هم‌پیمانان خود پیشنهاد داده بود تا به یک ائتلاف دریایی به رهبری این کشور برای تأمین حفاظت کشتی‌های تجاری در آب‌های تنگه هرمز بپیوندند.

آمریکا هفته پیش بار دیگر در مورد تهدیدی که به ادعای این کشور متوجه کشتی‌های تجاری عبوری در خلیج فارس و آب‌های منطقه است، هشدار داده بود.

در بیانیه وزارت دفاع کره جنوبی آمده است که یگان دریایی این کشور پس از استقرار در تنگه هرمز به صورت «مستقل» عمل کرده اما با «ائتلاف بین‌المللی امنیت دریایی» به رهبری آمریکا «همکاری» می‌کند. به نوشته این بیانیه، دو نفر از افسران ارتش کره جنوبی که در عملیات تنگه هرمز حضور می‌یابند، مأمور هماهنگی با عملیات نیروهای ائتلاف خواهند بود.

به گفته برخی ناظران، کره جنوبی برای همراهی با متحد شماره یک خود یعنی آمریکا تصمیم گرفته به نحوی رفتار کند که در عین حال به روابط تجاری خوبش با ایران لطمه‌ای وارد نشود.

در بیانیه وزارت دفاع کره جنوبی یادآوری شده است که ۷۰ درصد نفت مورد نیاز این کشور از راه تنگه هرمز منتقل می‌شود و کشتی‌های تجاری این کشور به طور میانگین سالی ۹۰۰ بار از این آبراه گذر می‌کنند. ۲۵ هزار تبعه کره جنوبی نیز در خاورمیانه زندگی می‌کنند.

به فلیپبورد یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سپاه پاسداران به دنبال ایجاد «پایگاه دائمی» در اقیانوس هند است

آلمان برای پیوستن به ائتلاف نظامی آمریکا در تنگه هرمز «تردید» دارد

تنش در تنگه هرمز؛ عربستان با حضور نظامیان آمریکا در خاک خود موافقت کرد