خامنه‌ای: حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق تنها یک «سیلی» بود، انتقام بحث دیگری است

خامنه‌ای: حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق تنها یک «سیلی» بود، انتقام بحث دیگری است
Copyright عکس از ای پی
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«دشمنی که سعی می‌کند این مجاهد و فرمانده مبارزه با تروریسم را «تروریست» معرفی کند، بی‌انصاف و دروغگو است.»

آگهی

علی خامنه ای، رهبر ایران، حملهٔ موشکی این کشور به پایگاه‌های آمریکا در عراق را تنها یک «سیلی» خواند و عنوان کرد که «انتقام بحث دیگری است.» وی همچنین خواستار پایان حضور نیروهای آمریکا در منطقه شد. 

رهبر ایران ساعاتی پس از حمله موشکی ایران به پایگاههای نظامی آمریکا در عراق، بامداد چهارشنبه طی سخنانی به تشریح مواضع حکومت ایران در موضوعات متعدد داخلی و منطقه‌ای پرداخت.

آمریکا در مورد قاسم سلیمانی بی‌انصاف و درغگو است

علی خامنه ای با اشاره به تروریست خواندن قاسم سلیمانی از سوی واشنگتن، آمریکا را «بی‌انصاف و دروغگو» خواند و گفت: «دشمنی که سعی می‌کند این مجاهد و فرمانده مبارزه با تروریسم را «تروریست» معرفی کند، بی‌انصاف و دروغگو است.»

او با اعلام اینکه «شهادت قاسم سلیمانی، زنده بودن انقلاب ایران را به رخ دنیا کشید» با اشاره به مراسم تشییع او در شهرهای مختلف این کشور گفت: «دشمنان در مقابل عظمت ملت ایران احساس خضوع کردند.»

او همچنین ضمن ابراز تاسف از جان باختن شماری از شهروندان ایران در جریان مراسم خاکسپاری قاسم سلیمانی در کرمان، افزود که «ملت ایران» با حضور گسترده خود در این مراسم «زد توی دهن آنها».

حمله موشکی به پایگاه‌های آمریکا در عراق؛ فقط یک سیلی

علی خامنه‌ای با اشاره به حملات شب گذشته به مواضع آمریکایی‌ها در عراق، اعلام کرد که «بحث انتقام، بحث دیگری است» و با این حملات «حالا یک سیلی دیشب به اینها زده شد».

او افزاد: «آنچه که در مقام مقابله مهم است این است که کارهای نظامی به این شکل، کفایت آن قضیه را نمی‌کند. آنچه مهم است این است که باید حضور فسادبرانگیز آمریکا در این منطقه تمام بشود.»

رهبر ایران با اشاره به موضوع مذاکره با آمریکایی‌ها افزود: «آنها در این منطقه جنگ آوردند، اختلاف و فتنه و ویرانی و خراب شدن زیربناها را آورده‌اند. اصرار هم دارند که همین فساد و ویرانگری را نسبت به ایران و جمهوری اسلامی ایران هم داشته باشند. مساله مذاکره و پشت میزها نشستن، مقدمه این دخالتها است. این باید به پایان برسد.»

او تاکید کرد: «این منطقه حضور آمریکا را قبول نمی‌کند. نه ملتها و نه دولتهای برخاسته از مردم.»

دعوت به دشمن‌شناسی و حضور در انتخابات

علی خامنه ای خطاب به مردم ایران نیز گفت: «وظیفه مردم، اول دشمن‌شناسی است. در شناخت دشمن اشتباه نکنیم و نگوییم که خوب همه می‌دانیم دشمن کیست، بله دشمنان استکبار، صهیونیسم و آمریکاست اما تلاش وسیعی انجام می‌گیرد تا این قضیه را برعکس کنند و با شیوه‌های پیچیده تبلیغاتی نظر مردم را عوض کنند.»

او با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: «باید نقشه دشمن را دانست و شیوه مقابله با آن را نیز دانست. ما اتکایمان به مردم است. جمهوری اسلامی بدون خواست مردم، بدون آرای مردم و حضور آنها در انتخابات، توانی ندارد.»

رهبر ایران در تعریف دشمنان افزود: «دشمن عبارت است از آمریکا، رژیم صهیونیستی و دستگاه استکبار؛ که فقط آمریکا و دولتها نیستند. بلکه مجموعه‌ای از کمپانی‌ها و غارتگران دنیا هستند.»

وی درباره دولتهای منطقه نیز گفت: «دولتی در منطقه و خارج از منطقه اگر حرفی علیه ما بزند، برای ما آنها دشمن نیستند. حتی اگر حرفی موافق با دشمنان ما بزند.»

توطئه خواندن اعتراضات آبان‌ماه

علی خامنه‌ای با اشاره به اعتراض‌های گستردهٔ مردم ایران به گران شدن بنزین که با سرکوب گستردهٔ نیروهای حکومتی به پایان رسید و صدها کشته بر جای گذاشت گفت: «یک عنصر آمریکایی با یک سری افراد مزدور و وطن‌فروش دور هم جمع شدند و علیه جمهوری اسلامی نقشه درست کردند که چند روز بعد از قضایای بنزین دیدیم.» وی افزود: «تعدادی از مردم از قضایای بنزین اوقاتشان تلخ بود و به محض اینکه تعدادی به خیابانها آمدند، عمّال دشمن وارد عمل شدند.»

او با اشاره به اینکه این اعتراضات از سوی دشمنان برنامه ریزی شده بود گفت: «این نقشهٔ قبلی بود. در واقع، تجدید نقشه بود... آنها از قبل به یک عده مزدور پول داده بودند... این افراد به آمریکا گفتند که کار ایران تمام شد، اما بعد از دو روز مشخص شد که کار خودشان تمام شده است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چند آمریکایی دیگر برای بررسی آسیب ناشی از حمله ایران از عراق منتقل شدند

ادامه فشار دیپلماتیک بغداد بر تهران؛ دریافت خسارت‌های جنگ از عراق عملی است؟

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند