چند آمریکایی دیگر برای بررسی آسیب ناشی از حمله ایران از عراق منتقل شدند

چند آمریکایی دیگر برای بررسی آسیب ناشی از حمله ایران از عراق منتقل شدند
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«با ادامه اقدامات درمانی و ارزیابی‌ها در این زمینه، چند عضو دیگر از بخش خدمات که احتمالا آسیب دیده‌اند، شناسایی شدند.»

آگهی

آمریکا گروهی از نیروهای غیرنظامی خود را که در زمان حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد در هشتم ژانویه در آن محل حضور داشتند برای معاینات پزشکی از عراق خارج و به آلمان منتقل کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه این خبر را به نقل از مقامات دفاعی آمریكا منتشر کرده است.

تعداد دقیق افرادی که برای معاینه با پرواز به آلمان فرستاده شده‌اند، اعلام نشده اما مقام‌های دفاعی آمریکا گفته‌اند که تعداد آنها کم بوده است.

هفته گذشته نیز ۱۱ عضو بخش‌های خدماتی ارتش آمریكا که در زمان حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد عراق در آنجا حضور داشتند، برای معاینه و تشخیص احتمالی ضربه مغزی یا آسیب روانی به مراكز پزشکی آمریكا در آلمان و كویت منتقل شدند.

بیل اربن، سخنگوی سنتکام، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا که بر عملیات نظامی در خاورمیانه نظارت دارد خروج گروه دوم سربازان آمریکایی از عراق برای معاینه پزشکی را تأیید كرده اما نگفته كه شمار دقیق آنها چند نفر بوده است.

اربن گفت: «با ادامه اقدامات درمانی و ارزیابی‌ها در این زمینه، چند عضو دیگر از بخش خدمات که احتمالا آسیب دیده‌اند، شناسایی شدند.»

به گفته آقای اربن این اعضای بخش خدمات ارتش آمریکا احتیاطا برای ارزیابی‌های بیشتر و «درمان‌های سرپایی لازم» به لندستوهل آلمان منتقل شده‌اند. وی با اشاره به نوع آسیب‌های ناشی از حمله ایران که «پیش از این هم در آن مکان مشاهده شده»، افزود که ممکن است افراد آسیب‌دیده دیگری نیز در آینده در آن مکان شناسایی شوند. پیش از این تأیید شده بود که این آسیب‌ها از نوع روانی و عصبی بوده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا یک روز پس از حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین الاسد عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است گفت به او اطلاع داده شده كه در آن حمله به هیچ آمریكایی آسیبی نرسیده است. در واقع در حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد آمریکا هیچ کس کشته نشد. اما چند روز بعد از آن معاینات پزشکی مشخص كرد عده‌ای از نیروهای آمریکایی حاضر در عراق در جریان حمله ایران، از برخی آسیب‌های روانی و مغزی رنج می‌برند.

حمله ایران به تلافی کشته شدن قاسم سلیمانی در خاک عراق صورت گرفت، اما ترامپ حمله ایران را به صورت نظامی تلافی نکرد و در نتیجه تنش آمریکا با ایران تا حدودی کاهش یافت.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مقامات عراق و فنلاند از حملهٔ موشکی ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا خبر داشتند

خامنه‌ای: حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق تنها یک «سیلی» بود، انتقام بحث دیگری است

«مامور وزارت اطلاعات ایران» در آمریکا تحت تعقیب قرار گرفت؛ اف‌بی‌آی به دنبال مجید دستجانی فراهانی