رسانه‌های آمریکا: ترامپ خروج ۴ هزار نظامی از افغانستان را اعلام می‌کند

رسانه‌های آمریکا: ترامپ خروج ۴ هزار نظامی از افغانستان را اعلام می‌کند
Copyright عکس از آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته گفته بود که کاهش شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان حتی در صورت عدم دستیابی به توافق با گروه طالبان نیز اجرا خواهد شد.

آگهی

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در نظر دارد طی روز های آینده خروج حدود چهار هزار نظامی این کشور از افغانستان را اعلام کند.

شبکه «ان بی سی» آمریکا به نقل از سه منبع گزارش داد که خروج این سربازان از افغانستان به صورت مرحله ای و ظرف چند ماه صورت خواهد گرفت.

به گفته این منابع آمریکایی با خروج این تعداد نیرو بین هشت تا ۹ هزار نظامی آمریکایی در افغانستان باقی خواهند ماند.

شبکه «سی ان ان» نیز در گزارش مشابهی به نقل از یک مقام ارشد در دولت ایالات متحده گزارش داد که دولت دونالد ترامپ خود را برای اعلام خروج چهار هزار نظامی از افغانستان آماده می کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رسانه های آمریکا در حالی از طرح خروج چهار هزار نیروی این کشور از افغانستان خبر می دهند که ایالات متحده و گروه طالبان از روز هفت دسامبر (۱۶ آذر) مذاکرات خود در دوحه، پایتخت قطر را از سر گرفتند. زلمی خلیل زاد، نماینده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان چند روز بعد در واکنش به حمله طالبان به نزدیکی پایگاه نظامیان آمریکایی در بگرام از «توقف کوتاه مدت» این مذاکرات سخن گفت.

هم اکنون بین ۱۲ تا ۱۳ هزار سرباز آمریکایی در افغانستان مستقر هستند.

دونالد ترامپ از زمان کارزار انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ تاکنون به دنبال خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان است. مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته گفته بود که کاهش شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان حتی در صورت عدم دستیابی به توافق با گروه طالبان نیز اجرا خواهد شد.

یک مقام سابق وزارت دفاع آمریکا طرح واشنگتن برای کاهش تعداد نظامیان خود در افغانستان را «بخشی از تلاش ها برای از سرگیری گفتگوها با طالبان» ارزیابی کرد. مارک اسپر در ماه اکتبر (مهر) گفته بود که ایالات متحده می تواند شمار نیروهای خود در افغانستان را به ۸۶۰۰ نفر کاهش دهد بدون اینکه این امر تاثیری بر عملیات مقابله با تروریسم در این کشور بگذارد.

دونالد ترامپ در ابتدای سال جاری به مشاوران خود تاکید کرده بود که وی به دنبال خروج تمام نظامیان آمریکایی از افغانستان تا ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ (زمان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده) است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ولایت غزنی؛ طالبان ۹ سرباز ارتش افغانستان را کشت

بر اثر انفجار بمب کنار جاده‌‌ای در قندوز افغانستان ۱۵ غیرنظامی کشته شدند

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت