فراخوان عفو بین‌الملل برای ارسال اطلاعات مربوط به اعتراضات اخیر ایران

اعتراض ها در ایران
اعتراض ها در ایران Copyright خبرگزاری مهرLahabi, Omid
Copyright خبرگزاری مهر
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل در فراخوانی از شهروندان ایرانی خواسته‌ است تا فیلم، تصاویر یا اسناد خود را از سرکوبهای معترضان در تظاهرات اخیر ایران به این سازمان ارسال کنند.

آگهی

سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل در فراخوانی از شهروندان ایرانی خواست تا فیلم، تصاویر،اطلاعات یا اسناد خود از جریان سرکوب معترضان در تظاهرات اخیر ایران را به این سازمان ارسال کنند.

سازمان عفو بین‌الملل مرجعی بین‌المللی برای ثبت و گزارش موارد نقض حقوق بشر به شمار می‌رود و آمار این سازمان از کشته‌ها، مجروحان و بازداشتی‌های اعتراضات اخیر ایران به صورت گسترده در رسانه‌های بین‌المللی انعکاس یافته است.

این سازمان در بیانیه تازه خود آورده است: «به منظور پاسخگو نگاه داشتن مقامات ایران، از همه خانواده‌ها، فعالین، روزنامه‌نگاران و کلیه شهروندانی که اطلاعاتی در زمینه کشتار، بازداشت یا شکنجه معترضین دارند دعوت می‌شود که اطلاعات، اسناد، ویدیو‌ها و تصاویر مرتبط را به این سازمان ارسال کنند.»

این سازمان حقوق بشری از مخاطبان خواسته است اطلاعات خود را با شماره تلفن‌های واتس‌اپ

۰۰۴۴-۷۹۶-۱۴۲-۱۵-۶۵ یا

۰۰۴۴-۷۹۶-۱۴۲-۱۵-۷۸ ارسال کنند.

بر اساس آمار غیررسمی ده‌ها نفر در جریان درگیری‌های روزهای گذشته در شهرهای مختلف ایران جان باخته‌اند . محدودیت‌های دسترسی به اینترنت کار را برای جمع آوری اطلاعات دقیق تر و بیشتر بسیار دشوار کرده است. این در حالی است که مقام‌های جمهوری اسلامی همچنان از ارائه آمار دقیق قربانیان و بازداشتی‌های حوادث اخیر سر باز می‌زنند.

عفو بین‌الملل پیشتر با اعلام اینکه دست کم ۱۴۳ معترض ایرانی در طی ۵ روز ناآرامی در آبان ۹۸ کشته شده‌اند، تصریح کرده بود «نیروهای امنیتی ایران از بالای پشت‌بام و هلیکوپتر به معترضان غیر مسلح در خیابان شلیک کردند».

این سازمان گفته است شهادت شاهدان عینی و اطلاعات به دست آمده از فعالان خارج از کشور نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی ایران رویه‌ای «دلخراش» از «کشتار غیرقانونی» را در پیش گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود

گزارش سازمان ملل درباره ارتکاب «جنایت علیه بشریت» و مسئولیت مرگ مهسا امینی؛ پیامدها و واکنش‌ ایران

انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ایران آغاز شد