حشد الشعبی: تک تیراندازان ما معترضان عراقی را هدف نگرفتند

حشد الشعبی: تک تیراندازان ما معترضان عراقی را هدف نگرفتند
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در جریان موج اخیر تظاهرات در عراق بیش از ۱۰۰ نفر کشته و حدود شش هزار نفر مجروح شدند.

آگهی

مقامات امنیتی عراق می گویند که در جریان اعتراضات اخیر این کشور گروهی از شبه نظامیان مورد حمایت ایران از روی پشت بام ساختمان ها به سوی تظاهرکنندگان تیراندازی کردند. این در حالی است که گروه حشد الشعبی نقش آفرینی خود در سرکوب تظاهرکنندگان را رد کرده است. 

خبرگزاری رویترز ضمن اعلام این خبر به نقل از دو مقام امنیتی عراق گزارش داده است که رهبران گروه های شبه نظامی مورد حمایت ایران به طور سرخود تصمیم به سرکوب موج اعتراضی علیه دولت عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق گرفتند.

شبه نظامیان مورد حمایت ایران از دولت کنونی عراق حمایت می کنند. یکی از دو منبع امنیتی در این مورد گفت: «ما شواهد تائید شده در اختیار داریم که تک تیراندازان عناصری از شبه نظامیان بودند که مستقیما به جای فرمانده کل نیروهای مسلح به فرمانده خود گزارش می دادند.»

وی افزود: «آنها متعلق به گروهی بودند که بسیار به ایرانی ها نزدیک بودند.»

دومین منبع امنیتی گفته است که شبه نظامیانی که لباس سیاه به تن داشتند در سومین روز اعتراضات به سوی تظاهرکنندگان تیراندازی کردند.

سخنگوی گروه حشدالشعبی که از شبه نظامیان مورد حمایت ایران تشکیل شده است در واکنش به گزارش خبرگزاری رویترز نقش تک تیراندازان این گروه در تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان را تکذیب کرد. احمد اسدی، یکی از سخنگویان گروه حشد الشعبی گفته است که شبه نظامیان این گروه در مناطقی که تظاهرات روی داده بود حضور نداشته اند. 

در جریان موج اخیر تظاهرات در عراق بیش از ۱۰۰ نفر کشته و حدود شش هزار نفر مجروح شدند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تعداد جان باختگان ناآرامی‌های عراق به ۱۰۴ نفر رسید

سفیر آمریکا در عراق: داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند