ترامپ در دیدار با زلنسکی: ما همدیگر را معروف‌تر کردیم اما فساد پسر بایدن وحشتناک است

ترامپ در دیدار با زلنسکی: ما همدیگر را معروف‌تر کردیم اما فساد پسر بایدن وحشتناک است
Copyright عکس از رویترز
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ در پایان دیدار با رئیس جمهوری اوکراین گفت: «متاسفانه پسر بایدن در اوکراین مشغول فساد است و این خیلی وحشتناک است.»

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی پس از انتشار متن مکالمه تلفنی دو ماه پیش او و ولودیمیر زلنسکی، در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با همتای اوکراینی خود دیدار کرد.

آقای ترامپ در آغاز این دیدار گفت: «من از همه متشکرم، ما در خدمت رئیس جمهوری اوکراین هستیم، کسی که من را معروف‌تر کرده و البته من هم او را معروف‌تر کرده‌ام.»

در مقابل، آقای زلنسکی هم اظهار داشت: «بدیهی است که مقابل دوربین‌های تلویزیون قرار گرفتن بهتر از پشت خط تلفن بودن است.»

اشاره او به تماس تلفنی جنجالی دو رئیس جمهوری در ۲۵ ماه ژوئیه گذشته بود که متن افشاء شده آن نشان می‌دهد که آقای ترامپ از آقای زلنسکی خواسته تا در مورد توقف پیگرد قضائی پسر «جو بایدن» با دادستان اوکراین صحبت کند و از او بخواهد که در مورد پرونده فرزند نامزد ریاست جمهوری از حزب دموکرات، اقدام تازه‌ای انجام دهد.

بیشتر بخوانید:انتشار متن مکالمه ترامپ با رییس جمهوری اوکراین؛ سخنان ترامپ درباره جو بایدن

رئیس جمهوری اوکراین در ادامه این دیدار، ضمن تشکر از دعوت همتای آمریکایی‌اش به طنز گفت: «البته فکر کنم فراموش کردید روز نشست را به من بگویید.»

آقای زلنسکی سپس به عزم جدی دولتش در مبارزه با فساد در اوکراین اشاره کرد و خواستار ادامه حمایت آمریکا از مبارزه او در دو جبهه «فساد» و «جنگ» دونباس شد.

آقای ترامپ هم با تمجید از مبارزه همتای اوکراینی خود با فساد، از سایر کشورهای جهان نیز خواست تا به پیشرفت این کشور که به زعم او دارای «پتانسیل خوبی» است، کمک کنند.

رئیس جمهوری آمریکا پس از این دیدار نیز به خبرنگاران گفت: «همان‌طور که می‌دانید، بحث اعمال فشار نیست بلکه من از زلنسکی خواستم که تمام تلاش خود را برای نابودی فساد انجام دهد.»

آقای ترامپ در پایان یادآور شد: «متاسفانه پسر بایدن در اوکراین مشغول فساد است و این خیلی وحشتناک است.»

رئیس جمهوری اوکراین نیز در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد فشار آقای ترامپ به او برای تغییر مسیر پرونده پسر جو بایدن، ضمن رد شایعه فشار رئیس جمهوری آمریکا بر او تاکید کرد که قصد ندارد در مورد مسائل مربوط به سیاست داخلی آمریکا صحبت کند.

اما در واکنش به محتوای مکالمه تلفنی پیشین روسای جمهوری آمریکا و اوکراین ، نانسی پلوسی، رئیس دموکرات کنگره آمریکا با متهم کردن آقای ترامپ به سوء استفاده از قدرت، از آغاز تحقیقات در این خصوص خبر داده، تحقیقاتی که نتایج آن می‌تواند به استیضاح آقای ترامپ منجر شود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اوکراین؛ ۵ میلیون دلار اسکناس رشوه شرکت «بوریسما» توقیف شد

جو بایدن: ترامپ مانند هر قلدری در تاریخ ترسیده است

کاخ سفید سعی داشت جلوی انتشار جزئیات مکالمه تلفنی ترامپ و زلنسکی را بگیرد