کاخ سفید برغم حملات اخیر پهپادی به عربستان دیدار ترامپ و روحانی را منتفی ندانست

کلیان کانوی، مشاور کاخ‌ سفید
کلیان کانوی، مشاور کاخ‌ سفید Copyright James McNellis
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کلیان کانوی تاکید کرد چه این دیدار برگزار شود و چه نشود، تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران و ایجاد کارزار «حداکثر فشار» بر این کشور با هدف توقف برنامه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک همچنان ادامه خواهد داشت.

آگهی

کاخ سفید روز یکشنبه احتمال دیدار دونالد ترامپ با همتای ایرانی خود حسن روحانی را در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، حتی پس از حملۀ حوثی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان و اینکه واشنگتن ایران را متهم کرده در پشت این حملات قرار دارد، منتفی ندانست.

کلیان کانوی، مشاور کاخ‌ سفید در گفتگو با فاکس نیوز اعلام کرد اگرچه حملات روز شنبه به چشم انداز برگزاری دیدار دو رئیس جمهور کمکی نکرده است اما همچنان احتمال برگزاری چنین دیداری وجود دارد.

خانم کانوی گفت: «این را به رئیس جمهور ترامپ واگذار می‌کنم که دربارۀ دیدار یا عدم چنین دیداری سخن بگوید.»

او همچنین تاکید کرد چه این دیدار برگزار شود و چه نشود، تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران و ایجاد کارزار «حداکثر فشار» بر این کشور با هدف توقف برنامه‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با این وجود اذعان داشت که حمله به مناطق غیرنظامی و زیرساختهای مهم عربستان سعودی که بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد «نمی‌تواند خیلی به این پرونده کمک کند». ایران ادعاهای آمریکا مبنی بر دست داشتن تهران در حملات پهپادی به بقیق و خریص را رد کرده است.

خانم کانوی همچنین اعلام کرد که وزارت انرژی ایالات متحده آمادگی دارد تا پس از حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان، در صورت لزوم با ذخایر استراتژیک نفتی خود، برای تثبیت عرضۀ جهانیِ انرژی وارد عمل شود.

او گفت: «ما زیر پاها و در آبهای خود منابع انرژی داریم و رئیس جمهور در حال رهبریِ راهی برای توسعۀ مسئولانۀ آن است تا اگر ایران یکصد بار هم به عربستان سعودی حمله کرد، برای انجام اقدامات لازم و در محافظت از منافع خود آمادگی داشته باشیم.»

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سرنگونی ۲ پهپاد حوثی‌ها از سوی ریاض؛ شلیک ۱۰ موشک به فرودگاه جیزان

حوثی‌های یمن از حمله پهپادی به دو فرودگاه در عربستان خبر دادند

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها