انتقادها در هند به پیشنهاد ترامپ برای میانجیگری در بحران کشمیر

انتقادها در هند به پیشنهاد ترامپ برای میانجیگری در بحران کشمیر
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت هند روز سه‌شنبه در واکنش به سخنان دونالد ترامپ گفت که نارندرا مودی نخست وزیر هرگز از رئیس جمهوری آمریکا نخواسته است درباره اختلاف میان پاکستان و هند در موضوع کشمیر، میانجیگری کند.

آگهی

اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده درباره «درخواست نخست وزیر هند» از وی برای میانجیگیری میان هند و پاکستان در مناقشه کشمیر واکنش شدید دهلی نو را برانگیخت. 

دولت هند روز سه‌شنبه در واکنش به سخنان دونالد ترامپ گفت که نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور هرگز از رئیس جمهوری آمریکا نخواسته است که میان پاکستان و هند میانجیگری کند.

آقای ترامپ روز دوشنبه گفته بود که نارندرا مودی در جریان نشست ماه گذشته گروه ۲۰ در اوزاکای ژاپن از او خواسته‌ است که به‌عنوان میانجی در موضوع کشمیر دخالت کند.

سخنان آقای ترامپ پیش از ملاقات او با عمران خان، نخست وزیر پاکستان در واشنگتن بیان شد. در این دیدار عمران خان از تلاش‌های آمریکا برای استفاده از نفوذش در منطقه جهت حل موضوع کشمیر استقبال کرد و گفت که او می تواند برای بیش از یک میلیون نفری که ساکن کشمیر هستند، «امید به همراه داشته باشد.»

علاوه بر عمران خان، جدایی طلبان کشمیر نیز گفته‌اند که از دخالت آمریکا برای حل مساله کشمیر استقبال می کنند.

ميروائز عمر فاروق، رهبر جدایی طلبان کشمیر گفته است که او از هر گونه تلاش برای پایان دادن به جنگ و درگیری در منطقه که تا کنون ده‌ها هزار قربانی برجای گذاشته است، استقبال می کند. وی همچنین گفته است که مردم کشمیر نیز از دخالت دونالد ترامپ استقبال می کنند.

هند و پاکستان مدعی‌اند که منطقه کشمیر بخشی از خاک آنهاست. اختلاف بر سر کشمیر از سال ۱۹۴۷ تا کنون موضوع جنگ و درگیری میان دو کشور بوده است.

پاکستان مدت‌های طولانی است که خواستار اجرای قطعنامه سازمان ملل متحد و اجرای همه‌پرسی در منطقه کشمیر است تا مردم این منطقه خودشان درباره آینده‌شان تصمیم بگیرند. با این حال هند می گوید سازمان ملل هیچ جایگاهی برای دخالت در کشمیر ندارد.

پس از سخنان دونالد ترامپ درباره کشمیر، وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا با انتشار یک پست توئیتری گفت که واشنگتن از گفتگو میان هند و پاکستان درباره کشمیر حمایت می کند و ایالت متحده آماده است که در این گفتگوها شرکت کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیوان عالی هند تصمیم دولت مودی برای لغو خودمختاری کشمیر را تائید کرد

تصاویری از تبعات طوفان «بیپَرجوی» در هندوستان

از روسیه تا ایران و امارات؛ سیل در افغانستان ده‌ها قربانی گرفت و پروازهای فرودگاه دبی را مختل کرد