پناهجوی عراقی به جرم تجاوز و قتل دختر آلمانی به حبس ابد محکوم شد

علی بشار پناهجوی عراقی در دادگاه
علی بشار پناهجوی عراقی در دادگاه Copyright خبرگزاری فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گروه‌های راست افراطی آلمان پس از انتشار خبر این قتل و تجاوز بار دیگر سیاست‌های مهاجرتی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در سال ۲۰۱۵ را که باعث ورود صدها هزار پناهنده به این کشور شد، به باد انتقاد گرفتند.

آگهی

یک پناهجوی عراقی روز چهارشنبه ۱۰ ژوئیه (۱۹ تیر) در آلمان به جرم تجاوز به یک دختر نوجوان و قتل او به حبس ابد محکوم شد. این موضوع بار دیگر باعث شد تا بحث‌ها علیه مهاجران در این کشور داغ شود.

علی بشار، عراقی ۲۲ ساله در تاریخ ۲۳ می ۲۰۱۸ در شهر ویسبادن آلمان به سوزانا فلدمن ۱۴ ساله تجاوز کرد و او را به قتل رساند. بشار مدعی است که نمی‌داند که این اتفاق چگونه رخ داده است.

گروه‌های راست افراطی آلمان پس از انتشار خبر این قتل و تجاوز بار دیگر سیاست‌های مهاجرتی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در سال ۲۰۱۵ را که باعث ورود صدها هزار پناهنده به این کشور شد، به باد انتقاد گرفتند.

دادگاه همچنین اعلام کرد که احتمال آزادی مشروط وی پس از گذراندن ۱۵ سال زندان به دلیل «شدت و سنگینی» جرم ارتکابی وجود ندارد.

جسد سوزانا فلدمن دو هفته پس از بازگشت علی بشار به شمال عراق پیدا شد.

دادستانی آلمان در شرح ماجرا گفت که بشار در یک منطقه جنگلی در نزدیکی خط راه آهن به سوزانا فلدمن تجاوز کرد. پس از آن دختر نوجوان بشار را تهدید کرد که پیش پلیس می‌رود. در پی این تهدید بشار از پشت سر سوزانا را خفه کرد.

بشار منکر تجاوز به سوزانا شد و ادعا کرد که آن‌ها خود خواسته باهم رابطه جنسی داشتند. در زمان برگزاری جلسه دادگاه، او از طریق مترجم شرح داد چگونه با خانواده‌اش در سال ۲۰۱۵ از عراق گریختند و به آلمان آمدند.

او مدعی شد که سه ماه قبل از قتل، با سوزانا آشنا شده بود و با وجود اینکه با هم به گردش می‌رفتند و موسیقی گوش می‌کردند اما نمی‌دانست او چند ساله است.

خبرگزاری فرانسه
علی بشار پناهجوی عراقی در عملیات پلیس فدرال آلمان از اربیل به آلمان برگردانده شدخبرگزاری فرانسه

جسد سوزانا چگونه پیدا شد؟

جسد سوزانا فلدمن در تاریخ شش ژوئن ۲۰۱۸ در یک گودال کم عمق پوشیده شده با برگ و شاخه درخت در شهر ویسبادن پیدا شد.

در رابطه با این پرونده یک نوجوان ۱۳ ساله افغان که با علی بشار آشنایی داشت نیز بازداشت شده و در این رابطه به پلیس اطلاعاتی درباره بشار داده بود.

در زمان پیدا شدن جسد این دختر نوجوان، بشار به همراه خانواده‌اش به شهر اربیل کردستان عراق سفر کرده بود که توسط نیروهای محلی بازداشت شد. همزمان با این بازداشت دیتر رومن رئیس پلیس فدرال آلمان که به اربیل سفر کرده بود، شخصا بشار را به آلمان برگرداند.

بیشتر بخوانید:مظنون عراقی قتل دختر چهارده ساله به آلمان مسترد می‌شود

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طرح آلمان برای ادغام مهاجران در جامعه؛ فعالیت یک ساله در بخش خدمات عمومی

بررسی لایحه مهاجرت در آلمان؛ شرایط گرفتن اقامت برای مهاجران متخصص چیست؟

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان