طرح آلمان برای ادغام مهاجران در جامعه؛ فعالیت یک ساله در بخش خدمات عمومی

Kramp-Karrenbauer
Kramp-Karrenbauer
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت آلمان چه برنامه‌ای برای ادغام بهتر مهاجران در جامعه دارد؟ بیشتر بخوانید.

آگهی

هم حزبی‌های آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در حزب دموکرات مسیحی به دنبال آن هستند تا با تهیه پیش‌نویس طرحی با موضوع فعالیت اجباری مهاجران در بخش خدمات عمومی، ادغام بیشتر آنها در جامعۀ آلمان را ممکن کنند.

این خبر روز شنبه از سوی آنه‌گرت کرامپ‌-کارن‌باور، دبیرکل این حزب در جریان گفتگو با رسانه‌های آلمانی و فرانسوی زبان منتشر شد.

او اعلام کرد که بسیاری از اعضای این حزب با تهیۀ چنین طرحی و فعالیت مهاجران در بخش خدمات عمومی که ممکن است شامل خدمات نظامی یا اجتماعی شود، موافق هستند و معتقدند که این کار می‌تواند در پذیرش فرهنگ آلمان توسط مهاجران و همچنین پذیرش آنها از سوی جامعه موثر باشد.

به گفتۀ او هنوز روی طرحِ مشخصی تصمیم‌گیری نشده و حزبش در حال بررسی طرح‌های مختلفی در این زمینه است و طرح نهایی را تا قبل از انتخابات پیش‌رو معرفی خواهد کرد.

خانم کرامپ‌-کارن‌باور خاطرنشان کرد که بسیاری از هم حزبی‌هایش طرفدار برقراری دوبارۀ خدمت نظام یا خدمات عمومی «اجباری» هستند. با این منطق که در حال حاضر میان حقوق و وظایف شهروندی تعادلی وجود ندارد بویژه که به نظر می‌رسد در حال حاضر مردم غیر از منافع خود به چیز دیگری توجه ندارند و به همین دلیل برقراری سیستمی برای خدمات‌رسانی به جامعه و به میهن می‌تواند به انسجام اجتماعی کمک کند.

او افزود که بسیاری از اعضای حزب طرفدار برقراری یک دورۀ خدمت عمومی یکساله برای مردان و زنان هستند که هم شهروندان آلمانی و هم پناهجویان و متقاضیان پناهندگی در آلمان را شامل شود.

آنه‌گرت کرامپ‌-کارن‌باور گفت: «اگر مهاجران مدت یکسال کامل به این فعالیتها بپردازند، چه بصورت داوطلبانه و چه اجباری، به آنها برای ادغام بهتر در جامعه و در کشور کمک می‌کند و به این ترتیب میزان پذیرش آنها از سوی جامعه نیز افزایش خواهد یافت.»

تصمیم آنگلا مرکل در سال ۲۰۱۵ میلادی به پذیرش صدها هزار مهاجر که از درگیری‌های خاورمیانه گریخته بودند انتقادات بسیاری را علیه او بویژه از سوی گروههای راست افراطی آلمان برانگیخت و درنهایت منجر به تقویت جایگاه مخالفانش در پارلمان این کشور شد.

بازنگری در طرح خدمت نظام و استفاده از مهاجران در این زمینه در حالی مطرح می‌شود که در ماه جاری میلادی مقامات آلمان اعلام کرده بودند که قصد بازگرداندن خدمت نظام اجباری را به دلیل هزینه‌های بالای آن ندارند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصمیم جدید شهرداری اسکیلستونای سوئد: گدایان برای کار باید پول بدهند و مجوز بگیرند

پناهجوی عراقی به جرم تجاوز و قتل دختر آلمانی به حبس ابد محکوم شد

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است