فشار تحریم‌ها بر ایرانیان؛ اوضاع اینطور بماند از ایران خارج می‌شویم

تصویر از ویدیوی اسوشیتدپرس
تصویر از ویدیوی اسوشیتدپرس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

برخی از شهروندان مقابل دوربین اسوشیتدپرس از زندگی در سایه تحریم‌ها سخن می‌گویند. آنها گرچه سیاست‌های ترامپ و تمرکز او بر منافع آمریکا در جهان را می‌دانند با این حال خواستار صلح اند. می‌گویند اگر اوضاع همینطور پیش برود از ایران خارج می‌شوند.

آگهی

تنش دیپلماتیک میان ایالات متحده آمریکا و ایران بالا گرفته است. آمریکا با خروج از توافق برجام و وضع تحریم‌های تازه علیه ایران دنبال فشار حداکثری بر ایران است و بارها تاکید کرده که این تحریم‌ها ساختار قدرت در ایران را نشانه گرفته است. با این حال شهروندان ایرانی مقابل دوربین اسوشیتدپرس از دشواری‌های زندگی در سایه تحریم‌ها سخن می‌گویند و اینکه اگر وضعیت همینطور دنبال شود ناگزیر به ترک ایران خواهند بود.

سجاد نظری دانشجوی ۲۳ ساله می‌گوید: «انرژی هسته‌ای برای مردم ایران آب و نان نمی‌شود. مردم به جای برنامه هسته‌ای به نان نیاز دارند و شرایط اقتصادی بهتری انتظار دارند. با انرژی هسته‌ای شکم بچه‌هایشان سیر نمی‌شود.»

«اینجا هیچ آینده‌ای نداریم»

یوسف، شهروند تهرانی درباره دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا می‌گوید: «ترامپ شخصی است که تصمیم ناگهانی می‌گیرد و تصمیم‌های او تا پیش از این قابل پیش بینی نبود اما حالا تصمیم‌های ترامپ برای همه مردم پیش‌بینی پذیر شده است. دنیا فهمیده که ترامپ فقط به منافع آمریکا فکر می‌کند.»

مهدی حمزه‌نیا ۳۹ ساله و فروشنده لوازم خانگی نیز می‌گوید: «تگر شرایط همین شکلی بماند و اینطور ادامه یابد از ایران خارج می‌شویم. اگر همینجور باشد صد در صد از اینجا می‌رویم، اینجا هیچ آینده ای نداریم.»

نهربا علی رضایی خواهان صلح و دوستی میان ایران و آمریکا است و می‌گوید: «جوان‌ها و مردم بیشتر از این ضرر نکنند و در آرامش زندگی کنند، تنها صلح می‌خواهیم. همین.»

 تحریم‌ها نه تنها دولت ایران بلکه زندگی مردم عادی را نیز تحت تاثیر قرار داده است. این مساله به ویژه در حوزه دارو و درمان برخی بیماری‌ها به ویژه بیماران سرطانی و کوچک‌تر شدن سبد خانوارها مشهود است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گزارش یورونیوز از تهران؛ روایتی از زندگی یونس ۷ ساله در سایه تحریم‌ها

تغییر شرایط اقامت پناهجویان سوری در استانبول؛ ماجرای اخراج و بازگشت امجد طبیله

مرکز آمار ایران ادعا کرد: کاهش کم سابقه نرخ بیکاری در بهار ۱۳۹۸